Chytré ověřování, které chrání
vaše platby kartou

  • Nakupujte na internetu bezpečněji

    Chraňte své online nákupy kartou chytrým ověřením. Jedná se nový standard zabezpečení, který vychází z legislativy Evropské unie a začne platit od 26. září 2019. K chytrému ověření budete potřebovat vždy svůj mobilní telefon.


    Online platby ověříte buď přes naši mobilní aplikaci nebo prostřednictvím autorizačního SMS kódu a tzv. E-PINu, který si musíte předem nastavit ve svém internetovém bankovnictví. E-PIN si lze nastavit již od 20. září 2019 a postup se dozvíte v sekci Často kladené dotazy níže.

  • Jak probíhá ověřování?

    Od 26. září 2019 bude ověřování plateb kartou na internetu využívat technologii Mastercard® Identity Check, která analyzuje každou online platbu vaší kartou a rozhoduje, jestli je třeba ji ověřovat.


    Pokud ano, proběhne ověření jednoduše v našem mobilním bankovnictví stejně jako jste v něm zvyklí ověřovat odchozí platby z mobilu - otiskem prstu, rozpoznání obličeje nebo přihlašovacím kódem.


    Pokud nemáte naše mobilní bankovnictví, budete na stránce obchodníka vyzváni k zadání autorizačního SMS kódu a E-PINu. E-PIN bude možno nastavit od 20. září 2019 v internetovém nebo mobilním bankovnictví v sekci platebních karet.

  • Využívám internetové bankovnictví

    Od 20. září 2019 si budete moci nastavit v internetovém bankovnictví vše potřebné:


    1. 1. Přihlaste se do internetového bankovnictví.
    2. 2. Přejděte do záložky Karty - Přehled karet - Detail.
    3. 3. Klikněte na záložku Změnit E-PIN.
    4. 4. Zvolte si E-PIN pro potvrzení plateb na internetu a znovu ho potvrďte.
    5. 5. ​​​​​​​Ve chvíli, kdy budete při nákupu online přesměrováni na platební bránu obchodníka, stačí, když vyplníte zvolený E-PIN a potvrdíte autorizační SMS.


  • Často kladené dotazy

    Pokud nenajdete odpověď na svoji otázku níže, neváhejte nás kontaktovat na Klientském centru na telefonním čísle 222 010 222.

    Opravdu si musím toto ověření nastavit?

    Nová evropská legislativa vyžaduje použít vyšší úroveň ověření, která by online platby učinila ještě bezpečnější a působila jako prevence podvodů. Pokud od 26. 9. 2019 nebudete mít nastavený E-PIN, tak bohužel nebudete moci nakupovat kartou online na internetu. Ujistěte se, že jste připraveni, a zkontrolujte si nastavení karet v internetovém bankovnictví.

    Jak a kde si nastavím E-PIN ve svém  internetovém bankovnictví?

    E-PIN si nastavíte po přihlášení do svého internetového bankovnictví v záložce Karty - Přehled karet - Detail.

    Jaký je rozdíl mezi PIN a E-PIN?

    PIN slouží k potvrzování plateb při výběrech z bankomatu a při platbách kartou v místě prodeje. E-PIN je pouze pro placení kartou na internetu.

    Může být PIN a E-PIN stejné číslo?

    Ano, tyto dva kódy jsou na sobě nezávislé a mohou být tedy shodné.