Chytré ověřování, které chrání
vaše platby kartou

  • Nakupujte na internetu bezpečněji

    Chraňte své online nákupy kartou chytrým ověřením. Jedná se nový standard zabezpečení, který vychází z legislativy Evropské unie a začne platit od 26. září 2019. K chytrému ověření budete potřebovat vždy svůj mobilní telefon.


    Online platby ověříte buď přes naši mobilní aplikaci nebo prostřednictvím autorizačního SMS kódu a tzv. E-PINu, který si musíte předem nastavit ve svém internetovém bankovnictví. E-PIN si lze nastavit již od 20. září 2019 a postup se dozvíte v sekci Často kladené dotazy níže.

  • Jak probíhá ověřování?

    Od 26. září 2019 bude ověřování plateb kartou na internetu využívat technologii Mastercard® Identity Check, která analyzuje každou online platbu vaší kartou a rozhoduje, jestli je třeba ji ověřovat.


    Pokud ano, proběhne ověření jednoduše v našem mobilním bankovnictví stejně jako jste v něm zvyklí ověřovat odchozí platby z mobilu - otiskem prstu, rozpoznání obličeje nebo přihlašovacím kódem.


    Pokud nemáte naše mobilní bankovnictví, budete na stránce obchodníka vyzváni k zadání autorizačního SMS kódu a E-PINu. E-PIN bude možno nastavit od 20. září 2019 v internetovém nebo mobilním bankovnictví v sekci platebních karet.

  • S naší mobilní aplikací jsou platby online jednodušší

    Pokud nechcete přepisovat autorizační SMS kódy a zadávat E-PIN nebo další hesla, začněte používat naší mobilní aplikaci - je to jednodušší a přesto bezpečné


    Po 20. září 2019 si aktualizujte aplikaci a přihlašte se do ní běžným způsobem. Nastavte si preferovaný telefon pro potvrzování plateb a ujistěte se, že máte povolené oznámení z aplikace. Jak si telefon nastavit se dozvíte v Často kladených dotazech níže. 


    Stáhněte si naší mobilní aplikaci pro iOS nebo Android.

  • Využívám internetové bankovnictví

    Od 20. září 2019 si budete moci nastavit v internetovém bankovnictví vše potřebné:


    1. Přihlaste se do internetového bankovnictví.

    2. Přejděte do záložky Karty - Nastavení.

    3. Klikněte na řádek Změnit E-PIN.

    4. Zvolte si E-PIN pro potvrzení plateb na internetu a znovu ho potvrďte.

    5. Ve chvíli, kdy budete při nákupu online přesměrováni na platební bránu obchodníka, stačí, když vyplníte zvolený E-PIN a potvrdíte autorizační SMS.


  • Často kladené dotazy

    Pokud nenajdete odpověď na svoji otázku níže, neváhejte nás kontaktovat na Klientském centru na telefonním čísle 222 010 222.

    Jak a kde si nastavím E-PIN ve svém mobilním a internetovém bankovnictví?

    E-PIN si nastavíte po přihlášení do svého internetového bankovnictví v záložce Karty nebo v mobilním bankovnictví na vašem profilu v záložce Karty.

    Jak si zapnu oznámení v mobilní aplikaci Equa bank?

    Po přihlášení klikněte na svůj profil na spodní liště vpravo, přejděte do Nastavení v levém horním rohu a v sekci Služby povolte v Nastavení oznámení, abychom vám prostřednictvím mobilní aplikace mohli zasílat oznámení.

    Jak si nastavím svůj telefon jako preferovaný pro platby na internetu?

    V mobilní aplikaci si pod svým profilem v záložce Nastavení a v sekci Zabezpeční klikněte na řádek Nastavit preferovaný telefon a zvolte si svůj mobil jak preferovaný telefon pro placení mobilem online.

    Jaký je rozdíl mezi PIN a E-PIN?

    PIN slouží k potvrzování plateb při výběrech z bankomatu a při platbách kartou v místě prodeje. E-PIN je pouze pro placení kartou na internetu.

    Může být PIN a E-PIN stejné číslo?

    Ano, tyto dva kódy jsou na sobě nezávislé a mohou být tedy shodné.


    Další často kladené otázky, které se vztahují k platbám na internetu najdete zde.