Často kladené dotazy

  • Pro zákazníky

    O PlatímPak


    Co je PlatímPak?

    PlatímPak je služba, která umožňuje zákazníkům odložit platbu v e-shopu o 30 dnů. Částku uhradí Equa bank a.s. a zákazník ji může do 30 dnů splatit bez jakýchkoliv poplatků a navýšení.

    Je PlatímPak forma spotřebitelské půjčky?

    Ano, odložená platba je forma spotřebitelské půjčky s tím, že prvních 30 dnů se jedná o bezúročnou formu. Podívejte se na podmínky spotřebitelské půjčky.

    Musím mít pro PlatímPak založený běžný účet u Equa bank?

    Ne, nemusíte.

    Kolikrát můžu PlatímPak použít jako klient Equa bank?

    Jako klient Equa bank můžete PlatímPak využívat opakovaně a bez omezení.

    Kolikrát můžu PlatímPak použít, pokud nejsem klient Equa bank?

    Maximálně desetkrát během kalendářního roku a v celkové částce max. 50 000 Kč. V jednu chvíli také můžete mít vždy jen jednu neuhrazenou odloženou platbu.

    Kde všude zaplatím s PlatímPak?

    Seznam e–shopů, které využívají službu PlatímPak, najdete zde.

    Může dojít k zamítnutí platby přes PlatímPak?

    Ano, může se to stát. Každý zákazník je vyhodnocován individuálně. Pokud se to stane, tak vaši objednávku uhraďte jiným způsobem.

    Nejsem občanem ČR. Mohu používat PlatímPak?

    Samozřejmě, odloženou platbu PlatímPak může využít kdokoliv starší 18 let.

    Moje objednávka


    Jaký je finanční limit objednávky?

    Maximální celková výše jedné objednávky je 25 000 Kč.

    Jak se dozvím, kdy a jak mám zaplatit objednávku?

    Po schválení odložené platby vám vše potřebné pošleme e-mailem.

    Nedorazilo mi objednané zboží. Co mám dělat?

    Pokud máte problém s doručením, obraťte se prosím na e-shop.

    Kde najdu přehled objednávek?

    Přehled objednávek je dostupný v Profilu zákazníka. Odkaz na něj najdete v potvrzovacím e-mailu a smlouvě. Klienti Equa bank najdou objednávky v internetovém bankovnictví pod záložkou Půjčky a kontokorent / Odložené platby. 

    Jaké jsou poplatky za platbu přes PlatímPak?

    Využití odložené platby PlatímPak je při splacení do 30 dnů zcela zdarma.

    Co se stane, když nestíhám uhradit objednávku do 30 dnů?

    Kdykoliv během těchto 30 dnů můžete zažádat o převod na pravidelné měsíční splátky. Pro více informací volejte 222 010 222.

    Jak rychle uhradíte platbu za moji objednávku?

    Platbu odešleme hned po tom, co schválíme žádost o PlatímPak.

    Kdy mi e-shop odešle a doručí zboží?

    E-shop odesílá zboží co nejdříve po obdržení částky od nás. Informaci o datu doručení vám sdělí e-shop, ve kterém nakupujete.

    Nákup mi přišel později, než měl. Kolik mám času na zaplacení?

    Na zaplacení máte 30 dní ode dne schválení platby PlatímPak. V případě zpoždění doručení objednávky se obracejte přímo na e - shop.


    Vrácení zboží / zrušení objednávky


    Chci zrušit objednávku, komu to mám říct/oznámit? A jak dál postupovat?

    Pro zrušení objednávky se prosím obraťte přímo na e-shop. Pokud jsme vám odloženou platbu ještě neschválili a vy jste zrušili objednávku, tak se nic neděje. Pokud jsme za vás nákup už uhradili, tak po zrušení objednávky, nám e-shop vrátí peníze – opět se nic neděje. V obou případech se o nic nemusíte starat.

    Zrušil jsem objednávku a e-shop mi vrátil peníze. Co s nimi mám dělat?

    V takovém případě nám peníze pošlete dle platebních údajů, které najdete ve svém Profilu zákazníka nebo ve smlouvě.

    Zrušil jsem část objednávky na e-shopu, co mám dělat nyní?

    Nic se neděje, takovéto situace si řešíme s e-shopem napřímo. Peníze za část vaší zrušené objednávky nám e-shop pošle zpět a my vám odloženou platbu o tuto částku ponížíme. Upravenou částku k úhradě uvidíte v Profilu zákazníka pod tlačítkem „Zaplatit“. Pokud by e-shop poslal peníze omylem Vám, tak nám peníze za tuto část pošlete dle platebních údajů ze Smlouvy či Profilu zákazníka.

    Chci vrátit zboží. Co mám udělat?

    Zboží vrátíte e-shopu, ve kterém jste nakupovali. Spojte se přímo s ním.

    Nastavení


    Co vše uvidím v Profilu zákazníka?

    V přehledu vidíte aktuální stav všech vašich odložených plateb – tedy i historii již splacených odložených plateb. V profilu zákazníka máte také u každé platby uloženou Smlouvu a informaci o možnosti převedení na splátky. Pokud máte podmíněně schválenou odloženou platbu, najdete zde i informace o možnostech ověření.

    Funguje PlatímPak na mobilních zařízeních?

    Ano, PlatímPak funguje na všech zařízeních s obvyklými operačními systémy.

    Proč se musí ověřovat identita?

    Ověření identity vyžadujeme u uživatelů, kteří nejsou klienty Equa bank. Vyžadujeme to pouze při první žádosti, případně pokud použijete jiný autorizační telefon.

    Za jak dlouho zpracujete ověřovací haléřovou platbu? Nezruší mi zatím e-shop objednávku?

    Zpravidla nám haléřová platba přijde během jednoho pracovního dne – záleží, kdy platbu odešlete a z jaké banky. K zrušení objednávky určitě nedojde.

    Vrátíte mi ověřovací platbu zpět? Co když jsem poslal/a omylem jinou částku?

    Platba slouží pouze k ověření vaší identity. Ať už pošlete haléř, nebo jakoukoliv jinou částku, po ověření vám stejnou částku pošleme zpět.

    Co když jsem za odloženou platbu omylem poslal/a víc peněz?

    Nic se neděje. V případě, že máte více odložených plateb, přeplatek použijeme na úhradu těchto plateb. Pokud máte v bance spotřebitelskou půjčku, tak přeplatek přiřadíme k té. Pokud nemáte žádné jiné produkty, přeplatek vám zašleme zpět na účet.

    Chtěl/a jsem ověřit identitu na pobočce, ale nemám s sebou občanský průkaz. Jde to?

    Bohužel ne. Pro ověření identity potřebujeme porovnat údaje v občanském průkazu s údaji ve vaší žádosti.

    V žádosti jsem zvolil/a jinou pobočku, než na které chci vyřídit ověření. Je to problém?

    Využít můžete jakoukoliv pobočku. A nezapomeňte občanský průkaz, bez něj to nepůjde.

    Jsem klient Equa bank, a přesto po mně chcete ověření. Proč?

    Nejspíš máte v žádosti o odloženou platbu jiné telefonní číslo, než které máte v bance uvedené jako autorizační/kontaktní.


    Technické problémy


    E-mail s vyhodnocením žádosti mi nepřišel na adresu, kterou jsem vyplnil/a v e-shopu.

    V žádosti jsme vás rozpoznali jako klienta Equa bank, takže vyhodnocení odešlo na e-mail, který máte vedený v bance jako kontaktní. Pokud nejste klient, a přesto vám žádný e-mail nepřišel, kontaktujte nás prosím na lince 222 010 222.

    Nepodařilo se ověřit moji totožnost přes bankovní účet – proč?

    Pokud vám během ověřování vyskočí „Něco se nepovedlo“, zkuste to za pár minut znovu. Nebo pro ověření totožnosti použijte jiný účet, případně jinou ověřovací metodu.

    Chci ověřit identitu přes bankovní účet, ale v seznamu bank není ta moje. Co teď?

    Pokud nemůžete najít v číselníku svoji banku, tak se nám ještě nepovedlo se s vaší bankou propojit. Využijte prosím haléřovou platbu nebo se stavte na pobočce.

    Chtěl/a jsem ověřit identitu přes bankovní účet a omylem jsem zavřel/a prohlížeč. Co mám dělat?

    Žádné obavy, ve své e-mailové schránce najdete instrukce, jak ověření dokončit.

    Co dělat, když mi při vyhodnocování žádosti vypadne elektřina/internet?

    Pokud vám v následujících pár minutách přijde e-mail s vyhodnocením – vše proběhlo normálně. Pokud vám žádný e-mail nepřijde, tak došlo k přerušení a vaše objednávka PlatímPak nebyla uhrazena.

    Proč mi byla zamítnuta další odložená platba?

    Pokud nejste klientem Equa bank, nejpravděpodobnější je, že:

    • nemáte splacenou předešlou platbu,
    • už jste použili PlatímPak desetkrát během kalendářního roku,
    • překročili jste roční limit 50 000 Kč.

    Pokud jste klientem, zkontrolujte v bankovnictví nebo Profilu zákazníka, jestli jste u některé platby nepřesáhli datum splatnosti.

  • Pro e-shopy


    O PlatímPak


    Co je PlatímPak?

    PlatímPak je služba, která umožňuje zákazníkům odložit platbu v e-shopu o 30 dnů. Částku uhradí Equa bank a.s. a zákazník ji může do 30 dnů splatit bez jakýchkoliv poplatků a navýšení.

    Odvádím marži při platbě za objednávku přes PlatímPak?

    Ne, veškeré platby přes PlatímPak jsou zcela zdarma, jak pro váš e-shop, tak pro zákazníka.

    Na jaké platformě odložená platba PlatímPak funguje?

    PlatímPak funguje přes API rozhraní a na všech e-shopech, které běží na platformě Shoptet.

    Jak mohu začít odloženou platbu PlatímPak používat na svém e-shopu?

    Pro aktivaci PlatímPak v rámci Shoptetu je potřeba instalace doplňku PlatímPak. V případě napojení přes rozhraní API nás kontaktujte pomocí online formuláře nebo piště na e-mail info@platimpak.cz.

    Jak si mohu doplněk nainstalovat?

    Propojovací doplněk PlatímPak naleznete přímo na webových stránkách Shoptetu. Stačí kliknout na tlačítko objednat doplněk.

    Kolik mě bude stát propojovací doplněk PlatímPak?

    Doplněk můžete uhradit jednorázově, případně si zvolit roční nebo dokonce měsíční frekvenci platby za jeho využívání. Přesné cenové rozdělení naleznete na webových stránkách doplňku.

    Kolik zaplatím za využívání samotné služby PlatímPak?

    Za používání služby nic neplatíte, je zcela zdarma.

    Kde najdu obchodní podmínky?

    Obchodní podmínky jsou součástí smlouvy a zasíláme je v elektronické podobě. Jsou také umístěny na webových stránkách anebo si je můžete projít zde.

    Jaký je možný výsledek vyhodnocení žádosti zákazníka o platbu přes PlatímPak?

    Vycházíme ze schopnosti zákazníka splácet své závazky a žádost schválíme, podmíněně schválíme, nebo zamítneme. U podmíněného schválení vyžadujeme dodatečné ověření identity.

    Jak dlouho trvá vyhodnocení zákazníka přes PlatímPak?

    Zákazníka zpravidla vyhodnotíme do jedné minuty.

    Budete mě jako e-shop informovat o výsledku vyhodnocení žádosti?

    O výsledku vyhodnocení žádosti vždy informujeme e-shop a současně i zákazníka e-mailem.


    Objednávka

    Jaký je minimální a maximální limit objednávky?

    Minimální částka objednávky není stanovena. Maximální limit objednávky je 25 000 Kč.

    Je rozdíl při nákupu, pokud na mém e-shopu nakupuje zákazník, který je klientem banky?

    Pokud je zákazník klientem banky, může PlatímPak využívat opakovaně bez omezení.

    V případě, že není, může mít vždy pouze jednu neuhrazenou odloženou platbu, přičemž může využít PlatímPak nejvýše desetkrát během kalendářního roku v celkové částce nepřesahující limit 50 000 Kč.

    Zákazník zaplatil objednávku přes PlatímPak, kdy za ní obdržím peníze?

    Jakmile zákazníka ověříme a bude vyhodnocen jako schválený, ihned odesíláme peníze na účet, který jste nám potvrdili ve smlouvě.

    Jak poznám, že mi přišla platba za objednávku?

    Platba za objednávku je jednoznačně identifikovatelná. Naleznete jí jako číslo specifického symbolu. Pod tímto číslem si objednávku evidujeme u nás.

    Obdržel jsem platbu za objednávku, ale zákazník mi jí zrušil, komu vrátím peníze?

    Abychom vyrovnali své pohledávky, tak peníze zašlete zpět nám.

    Jak mám vrátit peníze ze zrušené objednávky?

    Peníze pošlete na účet, ze kterého vám přišla transakce. Případně je číslo účtu uvedené ve smlouvě – 369/6100. Nezapomeňte uvést VS odložené platby vedený v Bance – bez toho to nepůjde. Jedná se o desetimístné číslo začínající 507xxxxxxx. Toto číslo žádosti naleznete v tabulce transakcí ve sloupci „Var. symbol platby“.

    Co když se jedná o vrácenou objednávku či zrušenou objednávku starší než 30 dní od nákupu?

    Pokud odloženou platbu u nás již zákazník uhradil, tak částku vracíte přímo jemu. Pokud ji neuhradil, tak je možné zaslat opět na náš účet dle postupu výše.

    Oznámíte mi, že jste obdrželi peníze ze zrušené objednávky?

    Pokud se peníze nevrátí na váš účet, tak vratka proběhla v pořádku. Pokud se platba vrátí na váš účet, tak zkontrolujte, že jste zadali správný VS odložené platby vedený v bance. Případně nás kontaktujte na e-mailu info@platimpak.cz.

    Co když nevidím informace z objednávky v propojení doplňku?

    Pravděpodobně byla dlouho otevřena administrace, platnost tokenu vyprší za 2 hodiny. V takovém případě pomůže odhlášení z administrace e-shopu a opětovné přihlášení.

    Nastavení

    Mám jinou platformu než Shoptet, můžu používat PlatímPak?

    V tuto chvíli jsme ve fázi přípravy integrace s jinými platformami. Napište nám na info@platimpak.cz, rádi se s vámi spojíme a probereme aktuální vývoj.

    Mohu na svém e-shopu přestat používat doplněk?

    Ano, doplněk můžete kdykoliv vypnout. Samozřejmě ho můžete opět kdykoliv znovu spustit.

    Kde naleznu návod na instalaci doplňku do e-shopu?

    Návod vám zašleme po odsouhlasení podmínek spolupráce. Najdete ho také na webových stránkách PlatímPak nebo přímo zde.

    Mohu upravit textaci informace o platební metodě PlatímPak?

    Ano, textaci lze upravovat. Doporučujeme zachovat stávající, která byla navržena pro jasnou komunikaci, obrázek níže

    V jakém prostředí funguje služba PlatímPak?

    Pro úhradu objednávky je zákazník přesměrován do online žádosti PlatímPak v prostředí schvalovací aplikace banky.

    Je schvalovací aplikace zabezpečena?

    Dodržujeme nejvyšší standardy zabezpečení. Jako banka jsme pod dohledem ČNB a dodržujeme veškeré regulatorní opatření, která jsou nám ukládána.

    V čem spočívá dodatečné ověření identity zákazníka?

    Zákazník má několik možností jak identitu ověřit:

    • Ověří se online přes bankovní účet vedený u jiné banky.
    • Pošle haléřovou platbu (vrátíme po ověření) z účtu vedeného u jiné banky.
    • Zastaví se na jedné z našich poboček s občanským průkazem pro ověření.

    Jak rychle musí zákazník provést ověření totožnosti?

    Na ověření identity má zákazník 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.

    ​​​​​​​Co znamenají jednotlivé stavy v přehledu transakcí?

    • Zamítnuto/Zrušeno – služba PlatímPak nebude Bankou poskytnuta.
    • Čeká na ověření – žádost je podmíněně schválena. Zákazník musí ověřit svoji identitu (max. do 7 kalendářních dnů).
    • Schváleno – služba PlatímPak je schválena. Platba za objednávku bude bezprostředně uhrazena na Váš účet.
    • Zahájeno – rozpracovaná žádost o službu PlatímPak (do 60 min se stav změní na některý z výše uvedených).
    • Chyba Platby – v detailu transakce je popis chyby, případně další technické informace pro lepší řešení problémů.

    Technické problémy


    Nepřišel mi e-mail se získáním identifikačních údajů k propojení platební brány, co s tím?

    Zkontrolujte nevyžádanou poštu (spam). V opačném případě nás kontaktujte.

    Nepřišla mi SMS zpráva s kódem pro stažení identifikačních údajů, co s tím?

    Kontaktujte nás a my vám jí zašleme znovu.

    Při přesměrování do aplikace banky se zákazníkům zobrazí chybová hláška – chyba při zpracování platby, co s tím?

    Zkontrolujte prosím správnost vyplněných ID klíčů v nastavení doplňku. Kontaktujte nás.

    Jak se s vámi mohu spojit?

    Pište nám na info@platimpak.cz. Také můžete vyplnit formulář na našich webových stránkách a my se vám ozveme. Nebo jednoduše klikněte na kontakt níže.

    Potřebuji poradit a preferuji telefonickou komunikaci, mohu zavolat?

    Žádný problém. Vyplňte prosím vaše telefonní číslo do formuláře a my se vám obratem ozveme.

    Co mám dělat, když se nemohu přihlásit do administrativní části doplňku a na obrazovce je zobrazeno „Chyba přihlášení“?

    Problém nastává při zakázaných cookies třetích stran v prohlížeči.

    • Povolte v prohlížeči cookies třetích stran.
    • Nebo přidejte adresu doplňku https://shoptet.platimpak.cz/ do povolených domén pro cookies.

    ​​​​​​​

Nenašli jste odpověď? Napište nám.

Údaje použijeme pouze k Vašemu oslovení.
Memorandum pro zpracování osobních údajů.