Často kladené dotazy

  • Pro zákazníky

    Co je PlatímPak?

    Je to odložená platba objednávky v e-shopu o 30 dnů. Platba je poskytovaná Equa bank a.s.

    Jaký je můj finanční limit na objednávku?

    Můžete nakoupit zboží až do výše 25 000 Kč.

    Je PlatímPak forma spotřebitelské půjčky?

    Ano, odložená platba je forma spotřebitelské půjčky s tím, že prvních 30 dnů se jedná o bezúročnou formu. Podmínky spotřebitelské půjčky naleznete zde.

    Kolikrát mohu PlatímPak využít jako klient Equa bank?

    Jako klient Equa bank můžete PlatímPak využívat opakovaně bez omezení.

    Kolikrát mohu PlatímPak využít pokud nejsem klient Equa bank?

    Pokud nejste klientem Equa bank, může využít PlatímPak nejvýše desetkrát během kalendářního roku v celkové částce nepřesahující limit 50 000 Kč a v jednu chvíli můžete mít vždy jen jednu neuhrazenou odloženou platbu.

    Budete mě informovat, kdy a jak mám zaplatit objednávku?

    Ano, ihned po schválení žádosti vám zašleme potvrzení a instrukce e-mailem.

    Kde najdu přehled objednávek? 

    Přehled objednávek je dostupný v Profilu zákazníka. Odkaz na Profil zákazníka najdete v potvrzovacím e-mailu a Smlouvě. Klienti Equa bank v internetovém bankovnictví pod záložkou „Půjčky a kontokorent / Odložené platby“.

    Co vše uvidím v Profilu zákazníka?

    V přehledu vidíte aktuální stav všech vašich odložených plateb – tedy i historii již splacených odložených plateb. V profilu zákazníka máte také u každé platby uloženou Smlouvu a informaci o možnosti převedení na splátky. Pokud máte podmíněně schválenou odloženou platbu, najdete zde i informace o možnostech ověření.

    Jaké jsou poplatky za platbu přes PlatímPak?

    Využití odložené platby PlatímPak je zcela zdarma.

    Co se stane, když nestihnu uhradit objednávku do 30 dnů?

    Nic se neděje, částku za objednávku si můžete jednoduše převést na pravidelné měsíční splátky tak, aby to vyhovovalo vám.

    Kde všude můžu zaplatit pomocí PlatímPak?

    E-shopy, které umožňují využít službu PlatímPak najdete zde.

    Jak rychle vidím, že proběhla platba za objednávku?

    E-shopu odesíláme platbu bezprostředně po tom, co schválíme vaši žádost o PlatímPak. Zároveň vám pošleme e-mail, že objednávka byla uhrazena.

    Může dojít k zamítnutí platby přes PlatímPak?

    Ano, může se to stát. Každý zákazník je vyhodnocován individuálně.

    Nemohu provést haléřovou platbu z mobilního bankovnictví Equa bank, co s tím?

    Zkuste poslat haléřovou platbu z internetového bankovnictví Equa bank, nebo k ověření využijte účet u jiné banky.

    Nemohu uhradit objednávku z mobilního bankovnictví Equa bank, co s tím?

    Můžete zaplatit z internetového bankovnictví Equa bank nebo si stačí pohlídat dostatek financí na vašem běžném účtu a my si částku za objednávku v den splatnosti odečteme.

    Je PlatímPak optimalizovaná pro použití přes mobilní zařízení?

    Ano, PlatímPak je „mobile friendly“. Využít službu tak můžete na všech zařízeních s jakýmkoliv z předních operačních systémů.

    Zrušil jsem objednávku na e-shopu, co mám dělat nyní?

    Pokud jsme vám odloženou platbu ještě neschválili a vy jste zrušili objednávku, tak se nic neděje. Pokud jsme za vás nákup již uhradili, tak po zrušení objednávky nám e-shop vrátí peníze, opět se nic neděje. V obou případech se o nic nemusíte starat.

    Zrušil jsem objednávku a e-shop mi vrátil peníze. Co s nimi mám dělat?

    V takovém případě nám peníze pošlete dle platebních údajů, které najdete ve svém Profilu zákazníka nebo také ve Smlouvě.

    Zrušil jsem část objednávky na e-shopu, co mám dělat nyní?

    Nic se neděje, takovéto situace si řešíme s e-shopem napřímo. Peníze za část vaší zrušené objednávky nám e-shop pošle zpět a MY VÁŠI DLUŽNOU ČÁSTKU PONÍŽÍME. Upravenou částku k úhradě uvidíte v Profilu zákazníka pod tlačítkem „Zaplatit“. Pokud by e-shop poslal peníze omylem vám, tak nám peníze za tuto část pošlete dle platebních údajů ze Smlouvy či Profilu zákazníka a my vaši objednávku opět o tuto částku ponížíme.

    Co mám dělat, když mi zboží nedorazilo?

    Pokud máte problém s doručením, obraťte se prosím na e-shop, kde jste zboží koupili.

    Co když budu chtít zboží vrátit?

    Zboží vracíte napřímo e-shopu, ve kterém jste nakupovali, spojte se proto přímo s ním.

    Nákup mi přišel později, než měl. Kolik mám času na zaplacení?

    Na zaplacení máte z pravidla 30 dní ode dne schválení odložené platby PlatímPak. V případě zpoždění doručení vaší objednávky se obracejte přímo na e-shop.

    Nejsem občanem ČR. Mohu také využít platbu PlatímPak?

    Samozřejmě, odloženou platbu PlatímPak může využít kdokoliv starší 18 let.

    Kdy mi bude zboží doručeno?

    Informaci o datu doručení vám sdělí e-shop, ve kterém nakupujete.

    Proč se musím ověřit?

    Ověření identity vyžadujeme u uživatelů / zákazníků, kteří nejsou klienty Equa bank a vyžadujeme ho pouze při první žádosti, případně pokud použijete jiný autorizační telefon.

    Za jak dlouho zpracujete haléřovou platbu? Nezruší mi e-shop zatím objednávku?

    Z pravidla nám haléřová platba přijde během jednoho pracovního dne – záleží, kdy platbu odešlete a z jaké banky. K zrušení objednávky určitě nedojde.

    Vrátíte mi můj haléř zpět? Co když jsem poslal omylem jinou částku?

    Samozřejmě. Platba slouží pouze k ověření vaší identity. Ať už pošlete haléř nebo jakoukoliv libovolnou částku, tak vám po ověření stejnou částku pošleme zpět na účet, ze kterého přišla.

    Co když jsem splatil odloženou platbu jinou částkou – poslal jsem víc peněz?

    Nic se neděje. Přeplatek vám zašleme na účet, ze kterého přišel. V případě, že máte více odložených plateb, tak přeplatek použijeme na úhradu těchto plateb.

    Proč mi byla zamítnuta další odložená platba?

    Pokud nejste klientem Equa bank, tak jste pravděpodobně narazili na limit používání odložené platby a to buď, že nemáte splacenou předešlou platbu, během kalendářního roku jste již desetkrát použili naši službu nebo jste překročili roční limit 50 000 Kč.

    Pokud jste klientem, zkontrolujte v IB nebo Profilu zákazníka, jestli nejste u jedné či více předešlých plateb po splatnosti.

    Kdy e-shop odesílá moji objednávku?

    Zpravidla e-shop odesílá zboží bez zbytečného odkladu co nejdříve po obdržení částky od nás. Pro termín odeslání se prosím obraťte přímo na e-shop.

    Co dělat, když při vyhodnocování žádosti dojde k výpadku elektřiny/internetu?

    Když vám v následujících pár minutách přijde e-mail s vyhodnocením, tak jsme to stihli a nic se neděje. Pokud vám žádný e-mail nepřijde, tak došlo k přerušení a vaše objednávka službou PlatímPak nebyla uhrazena.

    Chtěl jsem se ověřit přes bankovní účet a omylem jsem zavřel prohlížeč. Co mám dělat?

    Nemusíte mít obavy, ve vaší e-mailové schránce najdete informace o tom, jak v ověření pokračovat.

    Chtěl jsem se ověřit na pobočce, ale nemám s sebou občanský průkaz – můžu se i přes to ověřit?

    Pro ověření vaší identity potřebujeme porovnat údaje v občanském průkazu s údaji ve vaší žádostí. Vezměte si prosím občanský průkaz s sebou na pobočku.

    Chci se ověřit přes bankovní účet, ale v seznamu bank není ta moje. Co teď?

    Pokud nemůžete najít v číselníku bank tu vaši, nic se neděje – zatím vaše banka nepodporuje otevřené bankovnictví. Využijte pro to prosím haléřovou platbu nebo se stavte na pobočce.

    Nepodařilo se ověřit moji totožnost přes bankovní účet – proč?

    Pokud vám během ověřování vyskočí chyba „Něco se nepovedlo“ tak to zkuste za pár minut znovu. Nebo pro ověření totožnosti použijte jiný účet, případně jinou z ověřovacích metod.

    V žádosti jsem zvolil jinou pobočku, než na kterou se chci jít teď ověřit. Je to problém?

    Problém to určitě není. Využít můžete jakoukoliv pobočku – nezapomeňte s sebou občanský průkaz, bez kterého to nepůjde.

    Jsem klientem Equa bank a přesto po mě chcete ověření. Proč?

    Pravděpodobně jste v žádosti o odloženou platbu využili jiné telefonní číslo, než které máte v bance vedené jako autorizační/kontaktní.

    E-mail s vyhodnocením žádosti mi nepřišel na e-mail, který jsem vyplnil v e-shopu.

    V žádosti jsme vás rozpoznali jako klienta Equa bank, proto vyhodnocení odešlo na e-mail, který máte vedený v bance jako kontaktní. Pokud však klientem nejste a přesto vám žádný e-mail nepřišel, tak nás prosím kontaktujte na lince 222 010 222.

    Je k využití PlatímPak mít třeba založený běžný účet u Equa bank?

    K využití služby nemusíte mít založený běžný účet.

    Chci zrušit objednávku (nebo část) komu to mám říct/oznámit?

    Pro zrušení objednávky nebo její část se prosím obraťte přímo na e-shop.

    Jak rychle musím provést ověření totožnosti?

    Na ověření své identity máte 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.

  • Pro e-shopy


    Co je PlatímPak?

    Je to odložená platba objednávky v e-shopu o 30 dnů. Platba je poskytovaná Equa bank.

    Na jaké platformě odložená platba funguje?

    PlatímPak funguje na všech e-shopech, které běží na platformě Shoptet.

    Mám jinou platformu než Shoptet, mohu PlatímPak používat?

    V tuto chvíli jsme ve fázi přípravy integrace s jinými platformami. Napište nám, rádi se s vámi spojíme a probereme aktuální vývoj.

    Jak mohu začít odloženou platbu PlatímPak používat na svém e-shopu?

    Pro aktivaci PlatímPak je potřeba instalace této služby jako doplňku v rámci Shoptetu.

    Jak si mohu doplněk nainstalovat?

    Doplněk PlatímPak naleznete přímo na webových stránkách https://doplnky.shoptet.cz/platimpak, kde kliknete na tlačítko objednat doplněk.

    Kolik zaplatím za používání doplňku PlatímPak?

    Doplněk můžete uhradit jednorázově, případně si zaplatit používání doplňku na rok či dokonce jen na jeden měsíc. Přesné cenové rozdělení naleznete na webových stránkách doplňku https://doplnky.shoptet.cz/platimpak.

    Mohu na svém e-shopu přestat používat doplněk?

    Ano, doplněk můžete kdykoliv vypnout. Samozřejmě ho můžete opět kdykoliv znovu spustit.

    Kde naleznu návod na instalaci doplňku do e-shopu?

    Návod vám zašleme po odsouhlasení podmínek spolupráce. Najdete ho také na webových stránkách PlatímPak nebo přímo zde.

    Nepřišel mi e-mail se získáním identifikačních údajů k propojení platební brány, co s tím?

    Zkontrolujte nevyžádanou poštu (spam). V opačném případě nás kontaktujte.

    Nepřišla mi SMS zpráva s kódem pro stažení identifikačních údajů, co s tím?

    Kontaktujte nás a my vám jí zašleme znovu.

    Mohu upravit textaci informace o platební metodě PlatímPak?

    Ano, textaci lze upravovat. Doporučujeme zachovat stávající, která byla navržena pro jasnou komunikaci, obrázek níže.

    Kde najdu obchodní podmínky?

    Obchodní podmínky jsou součástí smlouvy a zasíláme je v elektronické podobě. Jsou také umístěny na webových stránkách anebo si je můžete projít zde.

    Odvádím marži při platbě za objednávku přes PlatímPak?

    Ne, veškeré platby přes PlatímPak jsou zcela zdarma, jak pro váš e-shop, tak i pro zákazníka.

    V jakém prostředí funguje služba PlatímPak?

    Pro úhradu objednávky je zákazník přesměrován do online žádosti PlatímPak v prostředí schvalovací aplikace banky.

    Je schvalovací aplikace zabezpečena?

    Dodržujeme nejvyšší standardy zabezpečení. Navíc jako banka jsme pod dohledem ČNB a  dodržujeme veškeré regulatorní opatření, která jsou nám ukládána.

    Jak rychle je vyhodnocen zákazník přes PlatímPak?

    Zákazníka zpravidla vyhodnotíme do jedné minuty.

    Jaký je možný výsledek vyhodnocení žádosti?

    Vycházíme ze schopnosti zákazníka splácet své závazky a žádost schválíme, podmíněně schválíme nebo zamítneme. U podmíněného schválení vyžadujeme dodatečné ověření identity.

    V čem spočívá dodatečné ověření identity zákazníka?

    Zákazník zaplatí haléřovou platbu (vrátíme po ověření) z účtu vedeného u jiné banky než je Equa bank nebo se zastaví na jedné z našich poboček pro ověření OP.

    Jaký je minimální limit objednávky?

    Minimální částka objednávky není stanovena.

    Jaký je maximální limit objednávky?

    Maximální částka objednávky je 25 000 Kč.

    Je rozdíl při nákupu pokud na mém e-shopu nakupuje zákazník, který je klientem banky?

    Pokud je zákazník klientem banky, může PlatímPak využívat opakovaně bez omezení.

    V případě, že není, může mít vždy pouze jednu objednávku, přičemž může využít PlatímPak nejvýše desetkrát během kalendářního roku v celkové částce nepřesahující limit 50 000 Kč.

    Budete mě jako e-shop informovat o výsledku vyhodnocení žádosti?

    O výsledku vyhodnocení žádosti vždy informujeme e-shop a současně i zákazníka e-mailem.

    Zákazník zaplatil objednávku přes PlatímPak, kdy za ní obdržím peníze?

    Jakmile zákazníka ověříme a bude vyhodnocen jako schválen, tak ihned odesíláme peníze na účet, který jsme si potvrdili ve smlouvě.

    Jak poznám, že mi přišla platba za objednávku?

    Platba za objednávku je jednoznačně identifikovatelná. Naleznete jí jako číslo specifického symbolu. Pod tímto číslem si objednávku evidujeme u nás.

    Obdržel jsem platbu za objednávku, ale zákazník mi jí zrušil, komu vrátím peníze?

    Abychom vyrovnali své pohledávky, tak peníze zašlete zpět nám.

    Na jaký účet mám vrátit peníze ze zrušení objednávky?

    Peníze posíláte na účet uvedený ve smlouvě. Číslo účtu je 369/6100.

    Jak mám uhradit peníze ze zrušené objednávky?

    Peníze zasílejte na náš účet, tak jak jsme je vám poslali. Tedy pod stejným specifickým symbolem.

    Co když nevidím informace z objednávky v propojení doplňku?

    Pravděpodobně byla dlouho otevřena administrace, platnost tokenu vyprší za 2 hodiny. V takovém případě pomůže odhlášení z administrace e-shopu a zase přihlášení.

    Jak se s vámi mohu spojit?

    Napište nám na info@platimpak.cz a my se vám ozveme nazpátek co nejdříve.

    Potřeboval bych poradit a preferuji telefonickou komunikaci, mohu zavolat?

    Jasná věc – abychom šetřili váš čas, pošlete nám  vaše telefonní číslo e-mailem a my se vám obratem ozveme.

    Při přesměrování do aplikace banky se zákazníkům zobrazí chybová hláška – chyba při zpracování platby, co s tím?

    Zkontrolujte prosím správnost vyplněných ID klíčů v nastavení doplňku. Kontaktujte nás.

    Jak rychle musí zákazník provést ověření totožnosti?

    Na ověření identity má zákazník 7 dnů, poté se žádost o odloženou platbu automaticky stornuje.

Kontaktujte mě

Údaje použijeme pouze k Vašemu oslovení.
Memorandum pro zpracování osobních údajů.