• Úvodem

    Chápeme, že když jedna banka kupuje druhou, tak vás napadne spousta otázek. Chtěli bychom vás ale ujistit, že všechny naše produkty a služby poskytujeme i nadále v původním rozsahu a beze změn.


    Stále se budeme také zaměřovat na vysokou kvalitu služeb, abyste mohli na konci roku 2022 využívat to nejlepší z obou bank. Ať už půjde o vylepšování online služeb nebo o širokou síť poboček.


    V případě jakýchkoliv změn vás budeme v dostatečném předstihu informovat přes naše komunikační kanály. Informace budeme zveřejňovat na webových stránkách obou bank a ke komunikaci budeme samozřejmě využívat také e-maily, internetové bankovnictví a mobilní aplikaci.


    Připravili jsme pro vás odpovědi na nejčastěji kladené otázky. Věříme, že vám pomohou se lépe zorientovat.

    Pokud nenajdete odpověď na vaši otázku níže, neváhejte nás kontaktovat na 222 010 222 nebo na e-mailu klientske.centrum@equabank.cz


    Oznámení o plánované fúzi společností Raiffeisenbank a. s. a Equa bank a. s. podle § 16 odst. 8 zákona o bankách

  • Obecné otázky k prodeji Equa bank

    Přečtěte si odpovědi na otázky, které se týkají celého procesu prodeje, budoucí strategie a produktové nabídky Equa bank.

    Je pravda, že Equa bank změnila majitele a novým vlastníkem je Raiffeisenbank?
    Ano, původní vlastník AnaCap Financial Partners prodal Equa bank a novým vlastníkem je Raiffeisenbank. K oficiálnímu spojení obou bank došlo v lednu roku 2022, ale Equa bank bude i nadále fungovat tak, jak jste zvyklí. Stále pod značkou Equa bank – jen s tím rozdílem, že nově bude součástí Raiffeisenbank.  

    Co bude se značkou Equa bank dál? 
    Značka Equa bank bude i nadále samostatně fungovat a nabízet produkty a služby tak, jak jste dnes zvyklí. 

    Dojde ke sloučení produktové nabídky Raiffeisenbank a Equa bank? Pokud ano, kdy? 
    V průběhu roku 2022 budeme postupně využívat to nejlepší z obou bank. Na konečné podobě produktové nabídky ještě společně pracujeme, ale rozhodně se můžete těšit na vylepšené služby v online bankovnictví, větší síť poboček i zachování oblíbených výhod běžného účtu. Nabídneme také rozšíření služeb v podobě možnosti zřízení disponentů k bankovním účtům nebo vydání další platební karty k účtu.

    Má prodej Equa bank vliv na výši pojištěných vkladů v Equa bank?
    Všechny vklady klientů v Equa bank i Raiffeisenbank jsou stejně jako v jiných bankách v ČR a EU pojištěny do výše 100 % vkladu, maximálně však do výše ekvivalentu 100 000 EUR pro jednoho vkladatele u jedné banky nebo družstevní záložny.
    Od 1. 1. 2022 tak nebudou celkové vklady klienta pojištěny jako ve dvou bankách, ale dojde k pojištění vkladů jako v jedné bance – tedy na 100 000 EUR.

    Budu mít stále výběry z bankomatů v ČR i ve světě zdarma? 
    Ano, budete. Protože se jedná o jednu z vašich nejoblíbenějších služeb, rozhodně vám ji chceme zachovat i do budoucna. 

    Chystají se u internetového bankovnictví a mobilní aplikace nějaké změny? 
    Internetové bankovnictví ani mobilní aplikace se nijak nemění a stejné zůstávají i všechny přístupy včetně E-PINu. Stejně jako dosud neustále pracujeme na vylepšení služeb, abyste měli v budoucnu k dispozici to nejlepší z online bankovnictví na českém trhu a už během roku 2022 vám nabídneme další nové funkce, které vám usnadní život. Samozřejmostí je zachování vaší platební historie i všech příkazů k úhradě. 

    Změní se Sazebník poplatků a Úrokový lístek? 
    Lednovým spojením Equa bank a Raiffeisenbank se pro vás nic nemění. Veškeré poplatky zůstávají stejné a úrokové sazby platí tak, jak je máte domluvené ve smlouvách. Nemusíte měnit ani žádné podmínky smluv, všechny zůstávají platné. 

    Bude se měnit kód banky 6100?
    Kód banky se nyní nemění. K jeho změně dojde až na konci roku 2022. V tu chvíli vám změnu maximálně usnadníme a pomůžeme s nastavením všeho, co bude třeba. 

    Aktualizace: Ke změně kódu banky dojde na začátku roku 2023.

    Změní se nějak fungování poboček? Zůstanou pobočky Equa bank zachovány?
    Okamžikem spojení se pro vás nic nemění a pobočky Equa bank nadále budou fungovat tak, jak jste zvyklí. Na konci roku 2022 se ale můžete těšit na možnost využívat více než 100 dalších poboček Raiffeisenbank.

    Zůstane mi stejný bankéř jako dnes?
    Samozřejmě, okamžikem spojení se pro vás nic nemění – nemění se tedy ani váš bankéř.

    Změní se telefonní číslo na Klientské centrum?
    Klientské centrum Equa bank je pro vás k dispozici i nadále na telefonním čísle 222 010 222 tak, jak jste zvyklí. Pokud máte nějaké otázky, zavolejte nebo napište na klientske.centrum@equabank.cz. Obrátit se samozřejmě můžete i na bankéře na pobočkách Equa bank.

    Mohu ihned jako klient Equa bank využívat i pobočky a Call centrum Raiffeisenbank? 
    Prozatím ne. Lednovým spojením se nic nemění, a proto můžete beze změny využívat Klientské centrum Equa bank. K plnému provoznímu spojení obou bank dojde až v průběhu roku 2022 a do té doby fungují pobočky i centra bank odděleně. Jakmile budete moci využívat všech výhod širší pobočkové sítě, dáme vám určitě vědět.

    Bude stále k dispozici služba PlatímPak?
    Všechny produkty a služby Equa bank nabízíme i nadále ve stejné podobě. Nedojde tedy ani ke změně služby odložené platby PlatímPak.

  • Vše okolo účtů

    Máte u Equa bank běžný nebo spořicí účet? Přečtěte si odpovědi na nejčastější otázky k běžnému účtu níže.


    Pro klienty Equa bank se však v praxi stále nic nemění. Vysoký standard služeb, na který jsou v Equa bank zvyklí, jim bude i do budoucna zachován a zároveň budou moci profitovat z rozšíření nabídky služeb například v oblasti širší pobočkové sítě, zřízení disponentů k bankovním účtům nebo vydání další platební karty k účtu.

    Mohu si stále zřídit nový účet Equa bank?
    Ano, i po 1. 1. 2022 si můžete otevřít běžný účet pod značkou Equa bank. 

    Musím si nechat vystavit novou platební kartu?
    Ne, platební karty vydané Equa bank zůstávají i nadále platné. Jakmile se bude blížit termín konce platnosti karty, bude vám automaticky na vaši korespondenční adresu zaslána nová karta. Nemusíte se o to tedy vůbec nijak starat.  

    Budou se měnit čísla účtů? 
    Ne, čísla bankovních účtů se u klientů Equa bank nemění. 

    Budu muset změnu banky oznámit zaměstnavateli nebo Správě sociálního zabezpečení? Nebo to banka udělá za mě?  
    Okamžikem lednového spojení se pro vás nic nemění a nemusíte tedy nic řešit. V případě, že by se situace změnila, vám dáme s dostatečným předstihem vědět. Naší snahou ale rozhodně zůstává zařídit za vás naprosté maximum.

    Co když mám účet u Equa bank i u Raiffeisenbank? Zůstanou mi aktivní oba účty?
    Ano, po spojení bank vám zůstanou oba účty. Poté bude pouze na vás, jestli budete chtít mít u jedné banky dva účty, anebo se rozhodnete pouze pro jeden z nich.

    Zůstanou v nabídce účty pro mladé nad 15 let?
    Ano, samozřejmě. Nové účty od 15 let si můžete i nadále založit.

    Jak to bude s vklady hotovosti na účet? Má vkladomaty také Raiffeisenbank?
    I po 1. 1. 2022 můžete využívat nadále všech 16 vkladomatů Equa bank. Jakmile budete moci využívat všech výhod širší pobočkové sítě, a tedy i 116 vkladomatů Raiffeisenbank, dáme vám určitě vědět. 

    Mění se nějak podmínky vedení běžných účtů nebo účtů pro podnikatele a firmy?
    Ne, nemění. Navíc se můžete těšit na větší síť poboček nebo na vydání další platební karty k účtu. 

    Mění se podmínky pro cizoměnové účty? Změní se IBAN a SWIFT?
    Ne, podmínky pro cizoměnové účty nyní zůstávají beze změny, stejně jako kódy IBAN a SWIFT. 

    Co se po spojení stane se spořicími účty a termínovanými vklady? 
    Podmínky vedení spořicích a termínovaných vkladů se okamžikem spojení nijak nemění. 

    Bude třeba, aby každý disponent firemního účtu s převedením do Raiffeisenbank souhlasil? 
    Ne, od klientů Equa bank nebude nic třeba a o nic se nemusí starat ani disponent. V případě, že by se situace změnila, vám dáme s dostatečným předstihem vědět.

    Dostanu se ke starým výpisům z účtu? A budu mít stále možnost jejich exportu?
    Ano, dostanete. K historii budete mít úplně stejný přístup jako doposud a veškeré příkazy samozřejmě budou i nadále platné.

  • Půjčky, úvěry a hypotéky

    Máte otázky k hypotéce nebo úvěru, které máte u Equa bank? Podívejte se, jestli nenajdete odpověď v této sekci.

    Mám v Equa bank schválenou půjčku, úvěr nebo hypotéku před podpisem. Je schválení stále platné?
    Ano, samozřejmě. Schválené půjčky, úvěry a hypotéky se vám jako klientům Equa bank nijak nemění a totéž platí pro jakékoliv jiné limitované nabídky. Veškeré závazky Equa bank ve smyslu oznámení o schválené půjčce, úvěru nebo hypotéce jsou platné i do budoucna. 

    Mohu se i nadále radit o svých produktech v Equa bank s finančním poradcem? 
    Ano, můžete, ani v této oblasti se pro vás nic nemění. Spolupracujte s tím, na koho jste zvyklí.

    Co když mám půjčku, úvěr nebo hypotéku současně u Equa bank i Raiffeisenbank?
    V případě, že máte úvěr v obou bankách, nic se pro vás nemění – jednoduše budete mít dva úvěry stejně jako doposud. Podmínky všech úvěrů zůstávají beze změny na základě uzavřených úvěrových smluv. Můžete však využít možnost sloučení dvou různých úvěrů do jednoho prostřednictvím tzv. konsolidace a tím si vše zjednodušit.

    Změní se moje číslo účtu pro splácení půjčky nebo hypotéky?
    Ne, číslo účtu pro splácení i nadále zůstává stejné. Měsíční splátky se budou převádět stejně jako doposud. 

    S kým budu u své hypotéky řešit nabídku nového fixačního období? 
    Před koncem fixačního období se vám ozveme s nabídkou úrokové sazby na další období, abyste si vše mohli včas promyslet. 

    Na nemovitosti mám sjednáno zástavní právo ve prospěch Equa bank. Co se dál bude dít? 
    Po právním spojení v lednu 2022 se zástavní práva registrovaná na Equa bank stanou zástavními právy registrovanými na Raiffeisenbank. O nic se tedy nemusíte starat. Spojení obou bank nemá na platnost uzavřených smluv vliv, stejně jako na smlouvy zástavní a zajišťovací. V případě zajišťovacích instrumentů se místo Equa bank stane věřitelem Raiffeisenbank. Totéž platí i pro jiné formy zajištění – například pojištění, vklady a směnky. 

    Bude třeba na katastr nebo pojišťovně dodat kvůli změně banky nějaké dokumenty? 
    Ne, nemusíte se vůbec o nic starat. Kdyby od vás přece jen bylo cokoliv třeba, včas se vám ozveme. 

    Vyřizuji právě v Equa bank firemní úvěr. Co se bude s mojí žádostí dít a s kým budu uzavírat smlouvu? 
    Všechny žádosti jsou nadále zpracovávány a posuzovány beze změn. Smlouvy připravené na základě schválení takových žádostí budou od 1. 1. 2022 uzavírány se společností Raiffeisenbank pod obchodní značkou Equa bank.

    Co se stane s mým firemním úvěrem? 
    Spojením Equa bank a Raiffeisenbank se pro vás nic nemění. Sjednané podmínky firemních úvěrů zůstávají stejné a platí tak, jak je máte domluvené ve smlouvách. 

  • Investice

    Investujete s Equa bank a zajímá vás, co se bude dít po změně vlastníka banky? Možná najdete odpověď na vaše otázky níže.

    Má změna vlastníka vliv na mé investiční produkty zakoupené u Equa bank?
    Ne, změna vlastníka vliv na úroveň a rozsah investičních služeb nemá. I nadále můžete spravovat, nakupovat a prodávat své investiční produkty ve svém internetovém bankovnictví pod obchodní značkou Equa bank.

    Co se stane s mými podílovými fondy v momentě plného spojení obou bank? 
    Po plném spojení v lednu 2022 bude vést Raiffeisenbank plnou evidenci podílových fondů na základě stejných podmínek, jako je tomu nyní u Equa bank. 

    Bude možné nadále přidávat investiční cíle a majetkové účty?
    Ano, samozřejmě. Vše můžete přidávat podle stávajících podmínek. 

  • Pojištění

    Máte sjednané pojištění u Equa bank a chtěli byste vědět, co se bude s vaším pojištěním dít od ledna 2022?

    Zůstane mi stávající pojištění i po spojení obou bank? 
    Ano, lednovým spojením se pro klienty Equa bank nic nemění. 

    Zůstanou poplatky za vedení pojištění stejné? A budou stále inkasovány ve stejný čas a ze stejného účtu? 
    Ani u poplatků se po spojení u klientů Equa bank nic nemění. 

    Jak je to s platností ročního pojištění?
    Pro klienty Equa bank se v této oblasti nic nemění. Ani smlouva, ani její platnost a vše zůstává za stávajících podmínek. Teprve po skončení platnosti se standardně bude jednat o nový produkt.

  • O Raiffeisenbank

    Raiffeisen Bank International (RBI) je rakouská mateřská společnost Raiffeisenbank a.s. v České republice. Na trhu působí již 150 let, patří mezi banky s nejsilnějším kapitálem ve střední Evropě a vždy si zakládala na stabilitě, spolehlivosti a důvěryhodnosti. Na český trh přinesla mezi prvními standardy a zvyklosti obvyklé v bankovních službách západní Evropy. 


    Prioritou Raiffeisenbank je maximální spokojenost klientů s poskytovanými službami a opakovaně získává ocenění klientsky nejpřívětivější banky. Právě v tomto směru se řadí mezi nejlepší banky na českém trhu, stejně jako Equa bank. Obě banky se vedle individuální osobní péče o své klienty dlouhodobě soustředí i na špičkové služby v oblasti digitálního bankovnictví. Jejich spojení tak klientům přinese ještě rychlejší rozvoj a novinky v digitální obsluze finančních produktů. 


    Vedení Raiffeisenbank považuje přístup Equa bank ke klientům za inspirativní a velmi podobný svému. Spojení toho nejlepšího z obou bank považuje za příležitost nabídnout všem klientům nejlepší služby a produkty na českém bankovním trhu. 
    Akvizice Equa bank je plně v souladu s růstovou strategií Raiffeisenbank. Transakce pomůže Raiffeisenbank dále posílit její tržní podíl a umožní jí zařadit se mezi čtyři největší banky v zemi.