Informace z banky a tiskové zprávy

Logo ke stažení
logo ve formátu PNG
logo ve formátu PDF
​​​​užití loga Equa bank - pravidla


Kontakt pro média
Markéta Dvořáčková 
Head of PR & Internal Communications 
marketa.dvorackova@equabank.cz

20. 11. 2013

Vítězem 2. ročníku soutěže Equa bank Rodinná firma roku 2013 se stala firma KAMA s.r.o.

Druhý ročník ocenění Equa bank rodinná firma roku zná svého vítěze. Stala se jím společnost KAMA, která se zaměřuje na pletařskou výrobu sportovních čepic, svetrů s norskými vzory a dalších doplňků jako čelenky, kukly, masky, šály a rukavice. Druhé místo si odnesla firma IMS-Drašnar, s.r.o, která vyvíjí a vyrábí výlisky z plastu zejména pro autoprůmysl. Na třetím místě se umístila VAVI, s.r.o., jež se zabývá šitím dámských a pánských košil. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 19. listopadu 2013 u příležitosti Dne podnikatelů České republiky.


Ocenění Equa bank Rodinná firma roku 2013 se uděluje již druhým rokem malému či střednímu podniku s rodinnou tradicí. O vítězi rozhoduje odborná porota složená ze zástupců Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), Equa bank (generální partner) a společnosti LeasePlan (partner soutěže). „Rodinné firmy generují v Evropě více jak polovinu HDP a jsou páteří ekonomiky na kontinentu. U nás se zatím jedná spíše o menší podniky, ale jejich význam zásadně roste. Jsou daleko odolnější vůči krizím, vytvářejí základy regionální infrastruktury a jsou důležitým faktorem sociálního smíru. Jedním z úkolů asociace je představovat vzory a ukazovat na úspěšné příběhy a já mám osobně vždy velkou radost, kolik příkladů v rodinných firmách každoročně najdeme, “ uvedl Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR, která soutěž každoročně vyhlašuje.

O vítězi 2. ročníku soutěže Equa bank rodinná firma roku rozhodla odborná porota na základě souboru ekonomických, ale i neekonomických kritérií, jako je například růst obratu v posledních deseti letech, příspěvek k zaměstnanosti v regionu (počet zaměstnanců), počet generací vlastníka zapojených do podnikání, politika sociální odpovědnosti (CSR), aj. „Do soutěže se nám přihlásily desítky rodinných firem a bylo těžké mezi nimi najít vítěze, protože za všemi přihlášenými společnostmi stojí tvrdá práce a inspirující životní příběh. Nakonec porota vybrala firmu KAMA, a to nejen na základě ekonomických kritérií, ale také ocenila úsilí, s jakým se majitelce firmy podařilo vytvořit z původního přivýdělku na mateřské dovolené firmu, která dnes vyváží své zboží do 20 zemí světa,“ objasnil volbu poroty Leoš Pýtr, Správní ředitel a člen představenstva Equa bank, generálního partnera ocenění.

Druhé místo přisoudila porota společnosti IMS-Drašnar a třetí místo obsadila firma VAVI. Obě tyto firmy vznikly již v roce 1990 a ze skromných začátků v garáži či jedné místnosti rodinného domku se jejich majitelům, při zapojení dalších členů rodiny, podařilo vybudovat firmy, které jsou dnes obchodním partnerem světově uznávaných nadnárodních firem,“ vysvětluje volbu poroty Jaromír Hájek, generální ředitel LeasePlan Česká republika.

Vítězná firma KAMA působí na trhu již od roku 1990. Její majitelka, Mahulena Pertlová, začínala své podnikání tím, že si na mateřské dovolené přivydělávala pletením čepic. Od té doby, za téměř 25 let, se jí podařilo společně s manželem a dnes také s dcerou a synem vybudovat firmu, která své zboží vyváží do 20 zemí světa a ročně generuje obrat 50 miliónů korun. V současnosti zaměstnává 25 lidí a dalších 25 prostřednictvím dvou firem, se kterými úzce spolupracuje. Její výrobky oblékla například i česká reprezentace na olympijských hrách v Turíně. KAMA také aktivně pomáhá s dobročinným a charitativním organizacím jako například: Naděje, Fond ohrožených dětí a Humanistické centrum Dialog, o.s.  "První místo v soutěži je pro nás obrovskou satisfakcí za 24 let nasazení při budování rodinného podniku, které není vždy jen procházkou růžovým sadem. Tím, že tato soutěž oceňuje pozitivní ale i transparentní výsledky českých podnikatelů, dělá velký kus práce pro nápravu stále bohužel převládajícího negativního nádechu pojmu "podnikatel" v naší společnosti," říká Jiří Pertl, spolumajitel firmy KAMA.

1. místoKAMA, spol s.r.o.

Známá značka sportovních čepic a svetrů s obratem přes 50 mil. korun a s exportem do 20 zemí světa začínala tím, že si její majitelka přivydělávala během mateřské dovolené.

2. místoIMS-Drašnar, s.r.o.

Z garáže v roce 1990 se stala firmou, která je stěžejním dodavatel pro koncern VW a vybudovala si jméno v celém automobilovém průmyslu.

3. místoVAVI, s.r.o.

Zakladatelka firmy Věra Vávrová začínala s domácím zakázkovým šitím. Společně se svým manželem a synem vybudovali firmu, která vyrábí košile pro Pietro Filipi anebo uniformy pro Student Agency, RegioJet a další.


Kontakty pro média:

Markéta Dvořáčková, Ředitelka PR a interní komunikace Equa bank, marketa.dvorackova@equabank.cz, tel.: 724 356 358

Karel Havlíček, Předseda představenstva AMSP ČR, havlicek@amsp.cz, tel.: 731 126 001

Eva Svobodová, Generální ředitelka AMSP ČR, svobodova@amsp.cz; tel.: 737 122 551

Pavel Hálek, Mediální zástupce LeasePlan, Halek@medialni.cz, tel.: 602 346 551

Tisková zpráva AMSP ČR, 20.11.2013

Asociace malých a středních podniků a živnostníků České republiky sdružuje na otevřené, nepolitické platformě malé a střední podniky a živnostníky i jejich organizace z celé republiky již od r. 2001. Úspěšně prosazuje základní myšlenky z Programu rozvoje malých a středních podniků v ČR, který zpracovala již v roce 2003 a průběžně jej aktualizuje. Asociace spolupracuje s vládou, jednotlivými ministerstvy a v uplynulých letech iniciovala řadu zákonných opatření, která pomáhají formovat podnikatelské prostředí v naší zemi. Je připomínkovým místem k připravované legislativě, členem Podnikatelské rady a řady dalších poradních orgánů vlády a ministerstev vč. hodnotitelských komisí. Pro své členy poskytuje především INFORMAČNÍ SERVIS, PORADENSTVÍ a ANALÝZY zaměřené cíleně na segment malých a středních podniků a živnostníků z celé řady oblastí, dále účast na odborných akcích, seminářích, konferencích, setkáních podnikatelů v ČR i v zahraničí a celkové prosazování zájmů tohoto segmentu vůči vládě, parlamentu a dalším institucím. Členové mohou dále využívat exkluzivních  nabídek a benefitů partnerů AMSP ČR, Asociace vyhlašuje také vlastní Grantový program pro členy AMSP ČR. S cílem zviditelnění živnostníků i malých a středních firem poskytuje asociace záštitu, nominuje a je odborným hodnotitelem soutěže bankovních produktů "Zlatá koruna", soutěže "Štiky českého byznysu", Festivalu Česká inovace, ceny „Best Innovator“, či „Vizionáři“, "Exportní ceny DHL UNICREDIT", soutěže "Ocenění českých podnikatelek" či „Zákon roku“. Asociace je jedním ze zakladatelů Koalice pro transparentní podnikání. Aktuálně zastupuje zájmy cca 254.000 podnikatelských subjektů. www.amsp.cz