Informace z banky a tiskové zprávy

Logo ke stažení
logo ve formátu PNG
logo ve formátu PDF
​​​​užití loga Equa bank - pravidla


Kontakt pro média
Markéta Dvořáčková 
Head of PR & Internal Communications 
marketa.dvorackova@equabank.cz

22. 3. 2017

Nejvstřícnější bankou za rok 2016 se stala Air Bank

Nejvstřícnější bankou za rok 2016 se stala poprvé v historii hodnocení Air Bank. Tato banka nahradila na první pozici Fio banku, která byla v minulosti pětinásobným vítězem tohoto hodnocení. Na třetím místě se usadila Equa bank.

Air Bank nahradila po pěti letech na prvním místě dosud vítěznou Fio banku a obdržela od odborné poroty, serveru bankovnipoplatky.com a veřejnosti celkové průměrné roční hodnocení 81,9 procent. Jen o jednu desetinu procenta méně získala druhá Fio banka, která obdržela hodnocení 81,8 procenta. S odstupem se na třetím místě umístila Equa bank se 76,5 procenty. 
Na prvních třech nejlepších pozicích se umístily tři nízkonákladové banky. Z tradičních bank se nejlépe umístila Komerční banka na pátém místě, následovaná UniCredit Bank na místě šestém.

Air Bank zabodovala s novinkami
Air Bank v průběhu roku postupně své hodnocení zvyšovala až na 83,9 procenta v posledním čtvrtletí roku 2016. Tato nízkonákladová banka přitom patřila mezi nejinovativnější banky na tuzemském trhu a byla po celý rok velmi dobře vidět.
Banka je také velmi oblíbená u veřejnosti, která jí tradičně dobře hodnotí. Stejně tak byla banka úspěšná u hodnocení serverem Bankovnipoplatky.com, který boduje banky z pohledu výše poplatků a přehlednosti sazebníků. Air Bank je z tohoto pohledu třetí nejvstřícnější bankou, hned za Equa bank a Fio bankou.
Banka rozšiřuje celorepublikově síť svých bankomatů, kde její klienti mohou vybírat hotovost bez poplatků, včetně využívání bezkontaktních výběrů“, hodnotí Air Bank porotkyně a profesorka na BIVŠ Olga Ortová Šeflová a doplňuje: „Banka také nabídla klientům možnost nového způsobu potvrzování jednorázových i pravidelných plateb pomocí mobilní aplikace. Tato „push notifikace“ jen ťuknutím na displej telefonu je rychlejší, pohodlnější a hlavně bezpečnější, než klasické potvrzování prostřednictvím zadávání SMS kódu.

V průběhu roku 2016 přišla banka s několika zajímavými inovacemi a novinkami:

-    Zavedení bezkontaktních bankomatů a vybudování sítě vlastních bankomatů. Air Bank svou síť v roce 2016 více než zdvojnásobila na 152 bankomatů a dál ji rozšiřuje. Celkově chce mít Air Bank v Česku více než 300 bankomatů. Klienti přitom mohou bance na speciální online mapě označit, kde by nové bankomaty nejvíce uvítali. 
-    Během roku 2016 otevřela tři pobočky a spustila několik novinek, jako například bezpečnější způsob potvrzování plateb přes mobilní aplikaci, nová bezplatná oznámení z mobilní aplikace o pohybech a zůstatcích na účtech, která nahrazují zůstatkové SMS nebo ze strany klientů hodně žádané cestovní pojištění. 
-    Vylepšený Šanon, snadnější ovládání, nahrávání účtenek, úpravy na základě přání klientů
-    Refinancování hypoték – prodloužení fixací ze tří na pět let. Klient si v Air Bank může místo fixace zvolit také tak zvanou Pohyblivou sazbu se stropem, kterou nabízí jako jediná banka. Sazba (a tedy i splátka) se mění každý měsíc podle aktuální ceny peněz na trhu. Nikdy však nevyletí nad strop, který je pevně daný na 5 let dopředu. Stále platí možnost předčasně kdykoliv splatit hypotéku bez sankcí.

Fio banka po pěti letech na druhém místě
Fio banka v roce 2016 spadla poprvé po pěti letech, kdy byla suverénně nejvstřícnější bankou, na druhé místo. Za první Air Bank zaostala pouze o desetinu procenta a získala průměrných 81,8 procenta. Její hodnocení mělo v průběhu celého roku stoupající tendenci, přičemž druhé pololetí bylo výrazně úspěšnější, než pololetí první.
Banka v průběhu roku 2016 dále zkvalitňovala své služby, zejména v oblasti investic, hypotečních úvěrů, svého elektronického bankovnictví, nebo bezpečnosti plateb. Překročila hranici 650 000 klientů a opět vykázala ziskové hospodaření.

Equa bank je tradičně třetí, následují mBank a Komerční banka
Equa bank se už podruhé umístila na třetím místě s hodnocením 76,5 procenta. Za ní následují mBank a Komerční banka, která je také na pátém místě zástupcem tradičních velkých bank.


Generálním partnerem projektu prvního klientského ratingu bank GEEN Vstřícná banka je společnost General Energy, a.s. www.geen.eu

O projektu Vstřícná banka
První klientský rating Vstřícná banka je průběžným čtvrtletním hodnocením, které má za cíl pravidelně, v průběhu roku hodnotit banky na základě vstřícných či nevstřícných kroků a opatření hodnocených bank. Jedná se tedy o konkrétní a adresné hodnocení opatření bank. 

Hodnotí tři na sobě nezávislé skupiny hodnotitelů:
1) Odborná porota složená z deseti odborníků.
2) Server bankovnipoplatky.com - výše poplatků a přehlednost sazebníků.
3) Registrovaná a neregistrovaná veřejnost.

Členy odborné poroty jsou tyto osobnosti:
- JUDr. Ing. Ph.D. Otakar Schlossberger - předseda poroty je odborníkem na bankovnictví působící jako pedagog a autor zabývající se touto tématikou. Byl také prvním finančním arbitrem v České republice.
- Ing. Olga Šeflová - lektorka a specialistka na metodickou a poradenskou činnost v oblasti bankovnictví, která zastupuje Bankovní institut Vysokou školu (BIVŠ).
- Mgr. Petr Kučera - redaktor ekonomické a finanční rubriky hlavního mediálního partnera projektu Aktualne.cz.
- Ing. Markéta Grušáková - manažerka společnosti, zástupce mediálního partnera Parlamentní listy
- Mgr. Jan Klička - vedoucí redaktor a zástupce mediálního partnera projektu tištěného regionálního Deníku a internetového Denik.cz.
- Ing. Martina Hedvičáková - lektorka a specialistka na bankovnictví Univerzity Hradec Králové.
- Ing. Bedřich Danda - dlouholetý předseda Sdružení podnikatelů a živnostníků ČR a bývalý náměstek ministra průmyslu a obchodu.
- Mgr. Miroslav Zeman – manažer hodnocení Vstřícná banka a advokát
- Ing. Miroslav Škvára - Vysokoškolský pedagog ČVUT, pro oblast bankovnictví
- Ing. Ivan Bukáček - člen vedení společnosti GEEN, titulárního partnera projektu