Informace z banky a tiskové zprávy

Logo ke stažení
logo ve formátu PNG
logo ve formátu PDF
​​​​užití loga Equa bank - pravidla


Kontakt pro média
Markéta Dvořáčková 
Head of PR & Internal Communications 
marketa.dvorackova@equabank.cz

29. 10. 2014

Češi chtějí nakupovat u rodinných firem, jsou ochotni si i připlatit

Pro dvě třetiny Čechů je důležité, zda výrobky a služby, které nakupují, pocházejí od českých rodinných firem. 9 z 10 obyvatel Česka je navíc ochotno si za tyto výrobky připlatit. Nejraději Češi u rodinných firem kupují potraviny (87 %), řemeslné výrobky (75 %), služby (44 %) a oblečení a obuv (37 %). Vyplynulo to z průzkumu, který si nechala vypracovat Equa bank u příležitosti vyhlášení Ceny veřejnosti v soutěži Equa bank Rodinná firma roku.

„Význam rodinných firem v České republice pomalu roste a zákazníci dávají stále častěji přednost jejich produktům a službám. Tento trend potvrzuje i náš průzkum. Současně jsou tyto firmy pro národní hospodářství velice důležité, neboť umí flexibilně reagovat na změny poptávky, či respektují specifika dané oblasti. V některých západoevropských zemích produkují až 80 % HDP. I my máme hned několik příkladů firem, které před 25 lety začínaly v garáži nebo na půdě a dnes exportují výrobky do celého světa. Doufáme, že takových úspěšných příkladů bude čím dál více,“ uvádí David Řehoř ředitel rozvoje obchodu firemního segmentu Equa bank.

Rodinná firma je symbolem tradice, kvality a spolehlivosti

Rodinné firmy jsou pro dvě třetiny Čechů především symbolem tradice. Každý druhý Čech považuje výrobky a služby rodinných firem za kvalitní, 46 % dotazovaných uvádí, že tyto firmy se vyznačují spolehlivostí. Nejčastějšími důvody, které Čechy motivují k vyhledávání výrobků a služeb rodinných firem, jsou pak kvalita (71 %), osobní přístup k zákazníkovi (54 %) a podpora místní produkce (49 %).

U rodinných firem si rádi připlatíme

Popularitu rodinných firem potvrzuje i ochota 9 z 10 dotazovaných připlatit si za kvalitní český výrobek či službu.  60 % Čechů je přitom ochotno si připlatit až o 20 % více. Necelá pětina (19 %) respondentů by si připlatila dokonce o třetinu až polovinu více.

Rodinné podnikání je řemeslo, které má zlaté dno

Rodinné podnikání si nejvíce lidí spojuje tradičními obory. Pod pojmem rodinná firma si každý desátý představí místní pekařství, řeznictví či uzenářství. Pozadu nestojí ani malé řemeslné dílny, které jsou pro velkou část obyvatel symbolem rodinného podnikání. Když se řekne rodinná firma, tak se nejčastěji vybaví značky jako Baťa, pivovar Bernard nebo módní značka Kama, vítěz loňského ročníku Equa bank Rodinná firma roku.

Equa bank Rodinná firma roku

Soutěž Equa bank Rodinná firma roku si klade za cíl ocenit, podpořit a motivovat firmy v rodinném podnikání. Soutěž organizuje od roku 2012 každý rok Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) za spolupráce generálního partnera Equa bank a partnera ocenění LeasePlan GO. Soutěž se do budoucna rozhodla podpořit i společnost Deloitte. Novinkou letošního ročníku soutěže je Cena veřejnosti. Až do 2. listopadu 2014 může široká veřejnost podpořit jednu z 10 nominovaných firmem a vyhrát luxusní hodinky tradiční české značky PRIM. Ty získá stý hlasující a k tomu navíc běžný účet zdarma včetně neomezeného výběru ze všech bankomatů v ČR. Hlasování probíhá na www.rodinnafirmaroku.cz. Vyhlášení vítěze proběhne 13. listopadu 2014 v rámci Dne podnikatelů České republiky, organizovaného každoročně Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).