Press release and News

Logo download
logo in PNG
logo in PDF
use of the logo of Equa bank - rules

Press contact
Markéta Dvořáčková 
Head of PR & Internal Communications 
​marketa.dvorackova@equabank.cz

25. 6. 2018

Třetina Čechů nepošle děti na tábor, je to pro ně drahé

Za tábor či příměstský kemp letos utratíme v průměru 3 000 korun.

Výdaje rodin s dětmi o prázdninách raketově stoupají. Kromě dovolené se musí rodiče nezletilých dětí postarat také o jejich zábavu na zbytek prázdnin. Ne každému ohlídají děti prarodiče, a tak rodičům nezbývá nic jiného než využít jiných možností, jako jsou letní tábory, příměstské kempy nebo soustředění. Tyto aktivity letos zajistí pro své děti dvě třetiny Čechů. 4 z 10 rodičů pak vyšlou svá dítka na tábor během prázdnin více než jednou. V průměru za tábor i s kapesným utratí 3000 korun. Celkové náklady na tábory pro rodinu s dvěma dětmi tak mohou vyjít až na 20 tisíc korun. Vyplynulo to z průzkumu Equa bank. 

Tábory patří k české kultuře a aktuálně zažívají výrazný boom. Výraznou motivací rodičů je fakt, že nechtějí, aby dítě bylo doma samo bez dozoru a bez smysluplných aktivit. I proto je 40 % rodičů ochotno dítěti zaplatit více než jeden tábor, ať již pobytový nebo příměstský, přičemž cena za tuto volnočasovou aktivitu se pohybuje průměrně kolem 2 700 korun bez kapesného. Hrubým odhadem letos rodiny utratí za tábory okolo 3 miliard korun,“ uvádí Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje retailového bankovnictví Equa bank. 

Na letní tábor pojedou dvě ze tří českých dětí
Poslat své děti na tábor letos plánují dvě třetiny českých rodin. 4 z 10 dokonce vyšlou své děti na tábor vícekrát. Nejoblíbenější jsou přitom sportovní tábory, na druhém místě jsou to skautské tábory, následují vzdělávací tábory (jazykové, matematické apod.). Týdenní tábor stojí na jedno dítě v průměru téměř 2 700 Kč, s kapesným pak kolem 3 000 Kč. Třetina Čechů letos tábory pro své děti neplánuje. Nejčastěji z důvodu, že je to pro ně drahé. Raději pošlou dítě na prázdniny k příbuzným, nebo se o ně budou doma starat sami. Ti, kteří dítě na tábor pošlou, ho nejčastěji plánují financovat pouze z vlastních zdrojů (63 %), 17 % rodin využije příspěvek od zaměstnavatele a 8 % příspěvek od zdravotní pojišťovny. „Cena dětského táboru a způsob jeho financování se řeší skoro v každé rodině. Častým řešením bývá využití finanční rezervy ve formě kontokorentu, který je ideálním řešením pro financování těchto menších částek,“ dodává Ondřej Hák.

Tábory děti baví, rodiče v nich vidí smysluplně strávený čas
Zájem o letní dětské tábory roste. Hlavním důvodem jsou silné ročníky narozené před 10 lety a velká nabídka příměstských táborů. Tři čtvrtiny oslovených rodin uvádí, že důvodem pro vyslání dítěte na tábor je skutečnost, že dítě si tábory oblíbilo. Nejpreferovanější formou táboru je přitom klasický pobytový tábor mimo město. Ten letos zvolí 61 % rodin. Rostoucí oblibě se ale těší také příměstské tábory, kde děti tráví celé dny, ale na spaní se vracejí domů. Tento typ letos využije více než polovina rodin. Na táboře děti stráví nejčastěji 7 až 10 dní. Uvedlo to  38 % dotázaných rodičů.