Časté dotazy

Vklad hotovosti přes Českou poštu

Základní informace

  • Co znamená EQUA?
    Základ slova Equa pochází z latiny - odkazuje na rovnost, férovost a otevřenost, tedy vlastnosti, které jsou pro Equa bank charakteristické.
  • Jaké produkty Equa bank nabízí?
    Equa bank nabízí běžné a spořicí účty, termínované vklady, bezkontaktní platební karty, hypoteční, spotřebitelské půjčky, telefonní a internetové bankovnictví, včetně mobilní verze pro chytré telefony.

Kontokorent

Platební karta

  • Jak si mohu zažádat o novou platební kartu?

    O novou platební kartu si můžete jednoduše zažádat přes vaše internetové bankovnictví v sekci Karty – Nastavení karty – Vyměnit kartu a jako Důvod zvolit Změna typu karty. Novou kartu zřídíte také v mobilní aplikaci. Výměna platební karty a její zaslání je zdarma.

  • Kdy uvidím všechny bezkontaktní platby ve svém internetovém bankovnictví?
    Všechny bezkontaktní platby uvidíte ihned po jejich zaúčtování v Přehledu Transakční historie .
  • K jakému účtu získám bezkontaktní platební kartu?
    Bezkontaktní platební karta je vydávána k běžnému korunovému účtu.
  • Je bezkontaktní karta zdarma?

    Vydání a vedení standardní karty je zcela zdarma, stejně tak i její výměna. Vedení zlatých karet je zpoplatněno v závislosti na zvolený balíček pojištění dle aktuálního sazebníku.

  • Za jak dlouho mi kartu doručíte?

    Platební karta je doručena do sedmi pracovních dnů od potvrzení žádosti v internetovém bankovnictví nebo od aktivace Běžného účtu. O výrobě karty Vás budeme informovat. Kartu odesíláme jako běžnou poštovní zásilku, a to na korespondenční adresu, kterou jste do banky uvedli. Schránku prosím mějte označenou Vaším jménem.



    Pokud jste kartu ve své schránce nenašli, pravděpodobně se České poště nepodařilo ji doručit. V případě, že se nám zásilka vrátí jako nedoručená, zašleme vám SMS zprávu. Případně kontaktujte klientské centrum na čísle +420 222 010 222.

  • Co mám dělat, když mám na účtu transakci kartou, kterou jsem neprováděl?

    Neprodleně blokujte platební kartu (alespoň dočasně). Pokud je to možné, pokuste se s obchodníkem spojit s dotazem, z jakého důvodu Vám transakci naúčtoval. V případě, že není možné vyřešit situaci přímo, je možné zaúčtovanou karetní transakci reklamovat prostřednictvím formuláře Prohlášení držitele karty o sporné transakci. Případně se spojte s klientským centrem na telefonním čísle +420 222 010 222, kde se na situaci podíváme a doporučíme Vám nejvhodnější postup.

  • Musím zažádat o novou kartu, pokud mi na stávající končí platnost?

    V případě blížícího se konce platnosti Vaší aktivní karty se nemusíte o nic starat. Automaticky Vám zašleme novou na korespondenční adresu a o všech krocích Vás budeme informovat SMS zprávou.

  • Jak mám postupovat při ztrátě či odcizení karty?

    V případě ztráty či odcizení můžete kartu zablokovat prostřednictvím Vašeho internetového nebo mobilního bankovnictví. Případně neprodleně kontaktujte naše klientské centrum na telefonním čísle +420 222 010 222.

  • Mohu si změnit PIN k platební kartě?

    Při aktivaci debetní karty si sami zvolíte PIN v internetovém nebo mobilním bankovnictví. PIN si můžete následně kdykoliv změnit. Pro změnu PIN kódu není potřeba znát původní kombinaci.

  • Jak mohu změnit limity pro platby kartou?

    Limity můžete změnit zdarma ve Vašem internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci. Případně můžete využít Telefonní bankovnictví.

  • Jak mám postupovat při reklamaci karetní transakce?

    Vyplněný formulář "Prohlášení o sporné transakci platební kartou", který naleznete na našich webových stránkách v Centru dokumentů, zašlete na e-mail klientske.centrum@equabank.cz, poštou na adresu banky (Equa bank a.s., Karolinská 661/4,186 00 Praha 8) nebo předejte na kterékoliv z našich poboček. Lhůta pro vyřízení je maximálně 35 pracovních dní po obdržení reklamace. Nejpozději do 15 pracovních dní od podání reklamace budete informováni o průběhu řešení.

  • Mohu kartou platit v zahraničí? Je potřeba takové platby na kartě povolit?

    Kartou zaplatíte v zahraničí stejně snadno jako v ČR. Stačí mít dostatečný zůstatek na běžném účtu a limit pro daný typ karetní transakce.



    Pokud se na zahraničí cestu chystáte, dejte nám, prosím, vědět e-mailem na klientske.centrum@equabank.cz, kde kartou budete platit/vybírat a v jakém období.

  • Co je třeba udělat s původní kartou po obdržení karty nové?
    Aktivací nové karty se trvale zablokuje platební karta původní. Proto si nejprve novou platební kartu aktivujte ve svém internetovém bankovnictví, a to dle instrukcí, které s kartou obdržíte. Původní platební kartu prosím následně znehodnoťte přestřižením přes čip a magnetický proužek.
  • Jak mohu platit bezkontaktní kartou Debit Mastercard?

    Karta vám umožňuje platit a vybírat nebo vkládat hotovost jak standardním způsobem (vložením karty do terminálu/bankomatu), tak i bezkontaktně (přiložením karty). Pro platby kartou na internetu stačí nastavit dostatečný limit. Kartu lze také spárovat s mobilním zařízením pro NFC platby.

  • Jaké jsou limity pro bezkontaktní platby?
    Limity se započítávají do souhrnné výše týdenních limitů, které máte nastavené pro „Platby u obchodníka“. Změnu těchto limitů si můžete nastavit prostřednictvím Vašeho internetového bankovnictví, v sekci Karty.

Apple Pay

  • Můžu s Apple Pay platit na internetu?
    Ano, pokud je na to internetový obchod zařízený. Při volbě platby stisknete tlačítko Buy with Apple Pay a platbu na mobilu potvrdíte otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje. Mobil samozřejmě musí být připojený k internetu.
  • Potřebuju mít při platbě signál nebo připojení k internetu?
    K bezkontaktnímu placení ani k výběru hotovosti internet nepotřebujete. Jakmile máte v Apple Pay vloženou kartu, můžete s ní po celou dobu platit bez připojení. Jen při platbě na internetu se bez připojení samozřejmě neobejdete.
  • Na jakých zařízeních mi bude Apple Pay fungovat?
    Služba funguje v telefonech iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone X, iPhone 8 / 8 Plus, iPhone 7 / 7 Plus, iPhone 6 / 6 Plus, iPhone 6S / 6S Plus, iPhone SE, tabletech iPad (6. a 5. generace), iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 4, iPad mini 3, hodinkách Apple Watch a Mac modelch prodávané od roku 2012 s propojeným telefonem iPhone nebo hodinkami Apple Watch.
  • Kolik stojí služba Apple Pay?
    Služba Apple Pay vás stojí přesně 0 Kč. Tuhle službu od nás máte samozřejmě zdarma.
  • Jak si můžu vypnout potvrzení o platbách, která mi posílá Apple?

    Ve Walletu vyberete kartu a stisknete tlačítko (tři tečky) v pravém horním rohu. Dostanete se do detailu karty, přejdete do záložky Transakce, kde vypnete Oznámení. Nebo v Nastavení telefonu přejdete do aplikace Wallet a Apple Pay a vyberete kartu. Dostanete se do detailu karty, přejdete do záložky Transakce, kde vypnete Oznámení.

  • Jak postupovat v případě ztráty/krádeže zařízení s kartou?

    Před každou platbou je potřeba kartu autorizovat pomocí Face ID, Touch ID nebo zadáním kódu. Kartu můžete ze zařízení odebrat na lince našeho Klientského centra +420 222 010 222 nebo na stránce účtu Apple ID. Další postup při ztrátě nebo krádeži Apple zařízení najdete zde. Pokud jste přišli také o kartu, trvale ji zablokujte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci nebo na lince našeho Klientského centra. Blokace karty má vliv na placení mobilem a v takovém případě nelze platbu kartou provést žádným způsobem.

Google Pay

  • Co je služba Google Pay?
    Google Pay je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního zařízení s operačním systémem Android a s technologií NFC k platebnímu terminálu.

    Placení prostřednictvím mobilního zařízení je velice jednoduché a pohodlné.
  • Co potřebuji k tomu, abych mohl platit telefonem?

    Mobilní telefon s operačním systémem Android verze 5.0 nebo vyšší a s technologií NFC (Near Field Communication). Zároveň je potřeba mít zaregistrovanou platební kartu Equa bank v mobilní aplikaci Google Pay, kterou si můžete do svého mobilního telefonu stáhnout na Google Play. K bezpečnému placení je nutné mít nastavený zámek obrazovky telefonu.

  • Jak probíhají platby prostřednictvím aplikace Google Pay?

    Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního zařízení a přiložit jej k platebnímu terminálu. Při platbách nad 500 Kč je potřeba odemknout obrazovku zařízení, přiložit zařízení k platebnímu terminálu a vyčkat na provedení platby. Následně se Vám na obrazovce zobrazí potvrzení o transakci. V některých případech můžete být opětovně vyzváni k odemčení telefonu z důvodu vyšší bezpečnosti.

  • Mohu prostřednictvím telefonu s aplikací Google Pay vybírat hotovost z bankomatu?
    Ano, a to v případě, že je bankomat vybaven bezkontaktní NFC čtečkou. Zapněte obrazovku mobilního telefonu (nemusí být odemknutá) a ten přiložte ke čtečce. Na obrazovce ATM budete vždy vyzváni k zadání PIN karty (bez ohledu na to, zda je telefon odemknutý či nikoliv). Dále postupujte dle instrukcí na obrazovce ATM.
  • Je služba bezpečná?
    Ano, platby jsou zcela bezpečné. Přidáním karty do aplikace Google Pay se její číslo neukládá do zařízení ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Google ani obchodníkům.
  • Jaké jsou poplatky za službu?
    Za službu Google Pay si banka žádný poplatek neúčtuje.
  • Proč se mi nedaří přidat kartu do aplikace Google Pay?

    Ujistěte se, že a) přidáváte platební kartu vydanou Equa bank, b) jste připojeni k internetu, c) vaše mobilní zařízení podporuje NFC technologii a má nainstalovaný operační systém Android verze 5.0 a vyšší.

  • Mohu přidat svoji platební kartu do aplikace Google Pay ve více zařízeních?
    Ano. Je ale nutné si uvědomit, že za všechna zařízení, ve kterých budete mít platební kartu přidanou do aplikace Google Pay, zodpovídáte.

Minutová půjčka

  • Co znamená zkratka RPSN a jaký je její přesný význam?

    Díky RPSN (roční procentuální sazbě nákladů) můžete přesněji porovnat výhodnost různých úvěrů, protože je v ní zahrnuta nejen úroková sazba, ale i všechny poplatky, které jsou s úvěrem spojené a dále také to, jak dlouho a v jakých intervalech je daný úvěr splácen. U našich půjček nejsou žádné poplatky a přesto je RPSN vyšší než úroková sazba. To právě díky tomu, že naše půjčky jsou spláceny měsíčně. 

  • Jak rychle mohu Půjčku získat?
    Na pobočce v průběhu několika minut. Přejete-li si, aby vám smlouvy doručil kurýr, pak získáte prostředky nejpozději v průběhu několika dní. Schválení vaší žádosti proběhne vždy on-line.
  • V čem je Půjčka lepší než půjčky u konkurence?
    Nízkou úrokovou sazbu půjčky vám garantujeme po celou dobu trvání půjčky. To není zdaleka pravidlem, banky totiž mívají v podmínkách mnoho „když“ a „aby“, takže nakonec možná zjistíte, že půjčka je dražší než jste čekali. My před vámi nic neskrýváme. Dále získáte bezplatné vedení půjčky i běžného účtu a mimořádné splátky kdykoli zdarma. A v neposlední řadě – nikde není získání půjčky tak jednoduché a rychlé jako v Equa bank.
  • Jaké jsou poplatky pro získání a měsíční vedení Půjčky?
    Neplatíte žádný poplatek při získání ani při měsíčním splácení Půjčky. Zdarma je veden i běžný účet, přes který je půjčka splácena.
  • Jaké jsou podmínky pro získání Půjčky?
    Pokud je vám alespoň 18 let a máte pravidelný příjem, další podmínky pro zahájení schvalování nemáme.
  • Je nutné si k Půjčce otevřít běžný účet a kolik to případně stojí?
    Běžný účet vám spolu s půjčkou otevřeme, budete přes něj půjčku splácet. Garantujeme vám bezplatné vedení a běžné bankovní služby po dobu trvání půjčky. Náš účet má navíc spoustu výhod včetně bezkontaktní platební karty s výběry ze všech bankomatů v ČR zdarma.
  • Nejsem občanem ČR. Mohu si taky požádat o Půjčku?
    Ano, Půjčku jsme připraveni poskytnout i vám. Stačí se zastavit na kterékoliv z našich poboček, kde s vámi vyřídí vše potřebné.

RePůjčka

  • Co znamená zkratka RPSN a jaký je její přesný význam?

    Díky RPSN (roční procentuální sazbě nákladů) můžete přesněji porovnat výhodnost různých úvěrů, protože je v ní zahrnuta nejen úroková sazba, ale i všechny poplatky, které jsou s úvěrem spojené a dále také to, jak dlouho a v jakých intervalech je daný úvěr splácen. U našich půjček nejsou žádné poplatky a přesto je RPSN vyšší než úroková sazba. To právě díky tomu, že naše půjčky jsou spláceny měsíčně. 

  • Přijde mi to zvláštní - dá se tomu věřit? Proč by to nějaká banka dělala?
    Žádný trik, žádný háček, žádné hvězdičky pod čarou. Jsme nová banka, která dělá věci jinak. Jsme menší a efektivnější. V porovnání s velkými bankami máme mnohem nižší provozní náklady. Nabízíme služby za takovou cenu, kdy nám se to vyplatí a klient je spokojený.
  • Co znamená převedení půjčky?
    Při převedení půjčky refinancujeme výhodněji vaši stávající půjčku. Myslíme tím opravdu výhodněji – při stejném počtu splátek, které vám nyní zbývají u stávající půjčky, budete u nás platit nižší splátku. Navíc vám poskytneme běžný účet s vedením zdarma a běžné bankovní služby, což ušetřenou částku ještě zvýší.
  • Jakou mám jistotu, že převedením své půjčky opravdu ušetřím?
    U nás vám garantujeme snížení stávající úrokové sazby a nulové poplatky za vedení běžného a úvěrového účtu po celou dobu splácení RePůjčky - to je skutečná garance ušetřených peněz. Většina poskytovatelů půjček vám běžně slíbí snížení splátky refinancováním či konsolidací, což zvýší počet splátek a způsobí, že v součtu zaplatíte víc.
  • Své půjčky jsem již konsolidoval do jedné. Mohu i přesto využít refinancování a ušetřit?
    Rozhodně, převedení půjčky je zvlášť vhodné na konsolidaci půjček. Konsolidace vám obvykle usnadní splácení tím, že sníží splátku, zvýší se vám však počet splátek a díky tomu zaplatíte na úrocích a poplatcích mnohem víc. My vám garantujeme nižší úrokovou sazbu a bezplatné bankovní služby. U nás opravdu ušetříte.
  • Jak je vůbec možné na půjčce tolik ušetřit?
    Je to jednoduché. Garantujeme snížení úrokové sazby. Už tím má každý klient jistotu, že mu snížíme měsíční splátku. Navíc u nás nebude platit žádné poplatky, které jsou, často skrytě, s půjčkou v jiných institucích spojené. Například 50 Kč za správu půjčky. A 99 Kč za vedení běžného účtu, který často musíte mít s půjčkou zřízený. To je měsíčně 149 Kč. Když vám zbývá splácet třeba ještě 4 roky, tj. 48 splátek. Převedením úvěru jen na měsíčních poplatcích ušetříte 48*149 = 7 152 Kč. Nad tím už se možná mávnout rukou nevyplatí.
  • Jak rychle mohu RePůjčku získat?
    Schválení probíhá online do 1 minuty, samotný převod půjčky zařídíme za vás, stačí nám pouze kopie smluvní dokumentace vaší stávající půjčky. Tu nám můžete doručit osobně na pobočku, nahrát online nebo zaslat poštou. Poté už jen podepíšete smlouvu na pobočce či vám ji zašleme kurýrem zdarma. Vše ostatní již zařídíme za vás.
  • Co když budu chtít něco změnit? Získat finance navíc nebo prodloužit dobu splácení?
    RePůjčka je flexibilní. Volíte si parametry jako je doba splácení (můžete si ji zkrátit nebo prodloužit) či peníze navíc. A pokud Vám nebude vyhovovat datum splácení, můžete si jej online změnit v internetovém bankovnictví.
  • Jaké jsou poplatky pro získání a měsíční vedení RePůjčky?
    Neplatíte žádný poplatek při získání ani při měsíčním splácení RePůjčky. Zdarma je veden i běžný účet, přes který je půjčka splácena.
  • Mohu získat RePůjčku i na půjčku, kterou nemám v bance?
    Ano, RePůjčku můžete využít na splacení jakéhokoliv vašeho stávajícího spotřebitelského úvěru nebo půjčky. Můžete ji použít ke splacení konsolidované půjčky, libovolné hotovostní půjčky, účelové či neúčelové půjčky jak z banky nebo z jiné nebankovní instituce.
  • Jak zjistím, kolik přesně převedením půjčky ušetřím?
    Jednoduše si spočítejte v našem kalkulátoru, kolik převedením půjčky ušetříte. Není v tom žádný háček. U nás můžete za dobu splácení půjčky na úrocích a poplatcích ušetřit tisíce korun.
  • Je převedení půjčky pro klienta složité a zabere hodně času?
    Složité není. Nabízíme vám možnost vyřídit si vše online bez potřeby návštěvy pobočky, případně telefonicky či na pobočce. Vyřízení časově náročné není. Na pobočce to zvládneme za jedinou návštěvu, pokud budete mít při sobě požadované náležitosti (kopii smluvní dokumentace stávající půjčky).
  • Jaké jsou podmínky pro získání RePůjčky?
    Pokud je vám alespoň 18 let a máte stávající půjčku, čekáme na vás.
  • Je nutné si k RePůjčce otevřít běžný účet a kolik to případně stojí?
    Běžný účet vám spolu s RePůjčkou otevřeme, budete přes něj RePůjčku splácet. Garantujeme vám bezplatné vedení a běžné bankovní služby po dobu trvání RePůjčky. Náš účet má navíc spoustu výhod včetně bezkontaktní platební karty s výběry ze všech bankomatů v ČR zdarma.
  • Je to konsolidace?
    Ne. Konsolidace znamená sloučení několika půjček do jedné, sníží se měsíční splátka, ale vy platíte delší dobu, tudíž reálně zaplatíte mnohem více.
  • Nejsem občanem ČR. Mohu si taky požádat o RePůjčku?
    Ano, RePůjčku jsme připraveni poskytnout i vám. Stačí se zastavit na kterékoliv z našich poboček, kde s vámi vyřídí vše potřebné. Jen malé upozornění – RePůjčku lze použít na refinancování úvěrů poskytnutých a vedených některou z finančních institucí v ČR. Refinancovat úvěr vedený kdekoliv v zahraničí nedokážeme.
  • Mohu získat k RePůjčce peníze navíc?
    Ano, k RePůjčce obvykle nabízíme možnost získat peníze navíc. Kolik můžete získat navíc se dozvíte ihned po vyplnění žádosti o RePůjčku.
  • Mohu využít RePůjčku pro více půjček?
    Ano, je to možné. Abychom jasně dostáli svému závazku garance zlevnění každé Vaší půjčky, refinancujeme každou zvlášť – u každé pak máte garantovanou slevu na sazbě a zrušení všech poplatků. U každé z převáděných půjček tedy jasně uvidíte, kolik konkrétně ušetříte.

Problémy se splácením

  • Reportování do registrů

    Banky jsou povinné každý měsíc aktualizovat v úvěrových registrech stav všech existujících úvěrů. Součástí informací o stavu je i výše aktuálně zaplacené měsíční splátky. V registrech tedy bude uvedeno, že uhrazená splátka je nižší než sjednaná. Část finančních institucí si toto snížení může vykládat negativně. I tak je však informace o nižší uhrazené splátce vnímána výrazně pozitivněji než informace o splátce úplně odložené nebo dlužné.  Neuhrazené splátky často vedou k zamítnutí dalších žádostí o úvěr.

  • Jak mohu předcházet problémům se splácením?

    • Zvolte si vhodné datum splátky. Ideální je 4. den po datu, ve kterém na účet dostáváte výplatu. Na splátku budete mít prostředky k dispozici i v případě, kdy datum vaší výplaty vyjde na víkend či svátek. Změnu můžete bezplatně provést ve svém internetovém bankovnictví nebo na lince našeho Klientského centra 222 010 222.

    • Pohlídejte si převod finančních prostředků. Pokud výplatu či jiný zdroj příjmů nedostáváte na účet u nás, ale částku na splátku si přeposíláte z jiné banky, nastavte si trvalý příkaz – ušetříte si starosti a minimalizujete riziko opomenutí.

    • Počítejte s časovou rezervou. Pokud k odeslání platby na splátku používáte služby pošty, provádějte příkaz v předstihu několika dnů před datem splatnosti, tato služba mnohdy trvá výrazně déle než bankovní převod.

    • Zvažte výši splátky. Už při sjednání půjčky si splátku nastavte ideálně do takové výše, aby vám z měsíčního příjmu po odečtení pravidelných a obvyklých výdajů a nově i včetně této splátky, na účtu zůstalo alespoň 20 % příjmu

    • Zvažte pojištění schopnosti splácet, zejména u větších půjček a hypoték. Může vám pomoci při nedobrovolné ztrátě zaměstnání, nečekaném úrazu, či delší nemoci https://www.equabank.cz/pujcky/pujcka/pojisteni a https://www.equabank.cz/hypoteky/ucelova-hypoteka/pojisteni

  • Moje finanční situace se změnila, bojím se, že nebudu mít na splátku, co dělat?

    • Nejrychlejším způsobem, jak snížit pravidelné zatížení rodinného rozpočtu, je prodloužení doby splatnosti půjčky, čímž se sníží výše měsíční splátky. Stačí zavolat na linku našeho Klientského centra 222 010 222. Prodloužení doby splatnosti je bezplatné. Pro úplnost ale doplňujeme, že při delší době splatnosti bude vyšší celková částka ke splacení.

    • Pokud pro vás prodloužení splatnosti není vhodným řešením, můžete si zažádat o dočasné snížení splátek. Žádosti jsou posuzovány individuálně a jejich zpracování je opět bezplatné. Pro žádost o individuální splátkovou dohodu kontaktujte oddělení Správy pohledávek na čísle 222 010 010 od pondělí do pátku od 8 do 19 hodin.

  • Neuhradil(a) jsem splátku, co se teď bude dít?

    Obtížnou situaci chápeme a víme, že se do ní může dostat každý z nás. Pokud vůči nám dluh máte, je vždy dobré začít situaci aktivně řešit s operátory našeho oddělení správy pohledávek, kteří jsou dostupní v pracovní dny 8:00–19:00 na telefonní lince 222 010 010 nebo na e-mailu sprava.pohledavek@equabank.cz. Vzájemnou dohodou se snažíme najít uspokojivé řešení pro obě strany.



    V případě, že se s platbou splátky opozdíte:




    • Zašleme vám nejprve bezplatné upozornění (SMS, e-mailem i telefonicky). V této chvíli ještě stále budete mít možnost dluh uhradit bez výraznější sankce.

    • Pokud bude dluh trvat déle, budeme vám jednou měsíčně účtovat úhradu účelně vynaložených nákladů 499 Kč. Tuto úhradu účtujeme opakovaně každý měsíc do chvíle, než půjčku celou prohlásíme za splatnou ihned, obvykle tedy až 4krát.

    • Po celou tuto dobu vám také budeme účtovat úrok z prodlení z dlužné částky dle nařízení vlády 351/2013Sb. Jeho výši určuje aktuálně platná repo sazba vyhlášená ČNB. (Pro klienty, kteří se dostali do prodlení v první polovině roku 2020 je úrok stanoven na 10 % ročně, ve druhé polovině roku 2020 na 8,25 %.)

    • Na konci každého měsíce budeme váš dluh reportovat do úvěrových registrů, což výrazně sníží vaši bonitu pro jiné banky v případě žádosti o další úvěry.

    • V případě opakovaného opoždění s platbou splátky nebo dluhu trvajícím déle než 30 dnů můžeme předat vymáhání pohledávky externí inkasní agentuře, která klienty v zastoupení banky kontaktuje i osobně v místě bydliště nebo na pracovišti.

    • Pokud se dostanete do prodlení ve výši 3 splátek a vyšším, přistoupíme k tomu, že půjčku prohlásíme za splatnou ihned. To znamená, že ztratíte výhodu splátek a dluh bude vymáhán celý najednou. Zároveň vám bude účtovaná smluvní pokuta ve výši 0,1 % denně z dlužné částky. Kromě této pokuty však už nebudeme účtovat žádné další náklady, tedy ani měsíční poplatek za účelně vynaložené náklady 499 Kč ani úrok z prodlení dlužné částky. 



    Modelový příklad navýšení, které může nastat při neřešení dlužné situace, a které lze předejít včasnou komunikací a snahou ze strany klienta situaci řešit



    Výše dluhu 100 000 Kč trvající 3 měsíce, při úroku z prodlení 10 % (Repo sazba stanovená ČNB platná pro období, v němž došlo k prodlení, v 1H 2020 konkrétně 2 %, dle nařízení vlády navýšená o 8 procentních bodů, celkem tedy 10 %), smluvním úroku 5,9 % a nákladů na zaslání 2 výzev k úhradě dluhu: 



    dlužná částka + smluvní úrok    + upomínky       + úrok z prodlení    = výše dluhu v důsledku nesplácení



    100 000 Kč      + 1 475               + (2 x 499 Kč)     + 2 500 Kč             = Celkem 104 973 Kč



    V krajním případě hrozí i soudní vymáhání včetně rizika exekuce. Cílem banky je však pomoci nepříznivou situaci klienta překonat a za jeho aktivní účasti vyřešit ke spokojenosti obou stran.

Běžný účet

Spořicí účet

Termínovaný vklad

Hypoteční úvěr

Internetové bankovnictví

Mobilní aplikace

  • Jakým způsobem potvrdím platby v mobilní aplikaci?

    Platby potvrdíte kódem, který si zvolíte při párování aplikace nebo biometrickými údaji.

  • Kolik mám pokusů pro přihlášení do mobilní aplikace?

    Pokud zadáte pětkrát po sobě nesprávný kód, bude vaše zařízení odpárováno a přístup do mobilní aplikace bude zamezen. Aplikace vás poté vyzve k opakovanému spárování zařízení pomocí přihlašovacího čísla a hesla pro internetové bankovnictví a autorizační SMS.

  • Jak nastavím přihlášení a potvrzování biometrickými údaji?
    Biometriku pro přihlášení povolíte během párování aplikace. Potvrzení plateb, správu karty i přihlášení biometrickými údaji můžete dodatečně nastavit přímo v aplikaci v Nastavení v záložce s Vaším jménem.
  • Jak si zapnu oznámení v mobilní aplikaci Equa bank?

    Po přihlášení klikněte na záložku s vaším jménem (spodní lišta vpravo), přejděte do „Nastavení“ (levý horní roh) a v sekci „Služby“ povolte v „Nastavení oznámení“ zasílání oznámení prostřednictvím mobilní aplikace.

  • Jaké operace mohu provádět v mobilní aplikaci?

    Mobilní aplikace vám umožňuje kompletní přehled a správu vašich financí. Můžete zadávat domácí platby a spravovat opakované platby. Prostřednictvím mobilní aplikace můžete obsluhovat i vaši platební kartu. Aplikace vám umožní kartu aktivovat, změnu PIN i limitů pro platby kartou a v případě potřeby v ní můžete svoji kartu zablokovat.



    Z mobilní aplikace můžete zavolat na naše klientské centrum. Po přihlášení klikněte na záložku s Vaším jménem a zvolte Kontakt – Zavolat. Pokud máte v zařízení telefonní číslo, na které přijímáte autorizační SMS, dovoláte se jako ověřený klient.

  • Jaké parametry má kód pro přihlášení a potvrzení v mobilní aplikaci?

    Kód můžete nastavit číselný nebo alfanumerický. Číselná kombinace může být čtyř, šesti nebo osmimístná. Alfanumerický typ kódu musí obsahovat minimálně 6 znaků.

  • Kde si nastavím profilovou fotografii a kdo jí uvidí?
    Profilovou fotografii si nastavíte jednoduše na třetí záložce menu – sekce Profil. Tato fotografie se budou zobrazovat klientům Equa bank v rámci mobilního bankovnictví, a to při zadání platby a při zobrazení protistrany transakce.
  • Jak si změním kód pro mobilní aplikaci?

    Změnu kódu pro mobilní aplikaci provedete v sekci Nastavení, kterou naleznete na třetí záložce s Vaším jménem. Pro změnu kódu je potřeba znát váš původní kód. Pokud si kód nepamatujete, aplikaci odpárujte nebo odinstalujte. Při novém spárování si zvolíte nový kód.

  • Kde si stáhnu mobilní aplikaci?

    Pro stažení aplikace navštivte prosím Google Play či App Store.

  • Jak se poprvé přihlásím do mobilní aplikace?

    Z důvodu bezpečnosti musí být mobilní aplikace spárována s internetovým bankovnictvím. Aktivaci provedete jednoduše na mobilním telefonu použitím přihlašovacího čísla a hesla pro internetové bankovnictví a autorizační SMS. Při párování aplikace si zvolíte svůj unikátní kód. Tímto kódem budete přistupovat do aplikace a autorizovat všechny aktivní operace a platby.

  • Jak si nastavím svůj telefon jako autorizační?

    V záložce s vaším jménem v mobilní aplikaci najděte záložku „Nastavení“ a v sekci „Zabezpečení“ klikněte na řádek „Nastavit autorizační telefon“ a zvolte svůj mobil jako autorizační. Z aplikace můžete potvrzovat přihlášení a jednorázové platby v internetovém bankovnictví a platby kartou na internetu.

Telefonní bankovnictví

Platební styk

  • Jaký je limit pro jednorázové platby?

    Pro jednorázové platby nejsou limity stanoveny. Jednorázový příkaz lze zadat až do výše disponibilního zůstatku na účtu. V případě, že je s transakcí spojen poplatek, je potřeba na účtu ponechat dostatečný obnos. 

  • Mohu zrušit již zadanou platbu s budoucím datem splatností?

    Ano, můžete ji zrušit ve Vašem internetovém bankovnictví, sekce „Čekárna“, nebo prostřednictvím telefonního bankovnictví na +420 222 010 222, nebo na kterékoliv pobočce Equa bank.



    Trvalé příkazy zrušíte v internetovém bankovnictví v sekci Opakované platby nebo v mobilní aplikaci v záložce Platby.

  • Jaké jsou lhůty pro zpracování plateb?
    Lhůty pro zpracování plateb naleznete v Podmínkách platebního styku (viz Centrum dokumentů).
  • Co je IBAN a kde ho získám?

    IBAN je zkratka pro „International Bank Account Number“, v překladu "mezinárodní číslo bankovního účtu", které se používá při platbách do/ze zahraničí.

    Číslo Vašeho účtu ve formátu IBAN naleznete ve Vašem internetovém bankovnictví v sekci „Nastavení/Detaily účtu“, v detailu účtu v mobilní aplikaci nebo na výpise z účtu.

  • Co je SWIFT/BIC kód banky a kde ho získám?
    Swiftová adresa dané banky BIC (Bank Identifier Code = bankovní identifikační kód) je osmi nebo jedenáctimístný údaj, který se skládá z následujících znaků:



    1.Kódu banky, který identifikuje banku pomocí čtyř abecedních znaků (např. KOMB – Komerční banka a.s. Praha; CNBA – ČNB; apod.);

    2. Kódu země, identifikujícího zemi nebo geografické území, na němž je umístěno sídlo banky nebo jiného konkrétního uživatele (používá se dvoumístného abecedního kódu ISO, např. FR pro Francii, US pro USA, CZ pro Českou republiku atd.);

    3. Kódu místa, který identifikuje pomocí dvoumístného alfanumerického znaku region nebo město, v němž je umístěno sídlo uživatele (např. PP - Praha, SG – Singapur atd.)

    4. Příp. kódu pobočky, který je volitelnou součástí swiftové adresy a skládá se ze tří alfanumerických znaků.



    SWIFT/BIC kód Equa bank najdou klienti ve svém bankovním výpisu z účtu, dále na internetových stránkách www.equabank.cz (záložka Kontakt) nebo na telefonním čísle klientského centra +420 222 010 222.
  • Jak zadám europlatbu/SEPA platbu?

    Pro zadání europlatby/SEPA platby vyplňte formulář SEPA platba v internetovém bankovnictví. Europlatby/SEPA platby jsou všechny převody do/ze zemí EU/EHP v měně EUR s poplatkem SHA, které jsou odeslané se standardní prioritou. Povinností je vyplnit číslo účtu příjemce ve formátu IBAN.

  • Definice typů poplatků

    Informace o typech poplatků naleznete v sekci Centrum dokumentů - Podmínky platebního styku.

  • Jaké náležitosti mají zahraniční příkazy?

    Podmínkou pro připsání platby na Váš účet anebo její odeslání je správné vyplnění bankovního spojení. Kompletní (i nepovinné detaily) najdete v Podmínkách platebního styku na našem webu v sekci Centrum dokumentů. Platební příkaz do/ze zahraničí musí obsahovat následující údaje:



    v případě SEPA platby stačí zadat:




    • IBAN,

    • jméno a adresa příjemce (majitele účtu),

    • kód země příjemce,

    • účel platby;



    u zahraničí platby je potřeba navíc uvést:




    • SWIFT/BIC kód banky,

    • název a adresa banky příjemce (Equa bank, Karolinská 661/4, 186 00 Praha 8),

    • kód země banky příjemce.

Osobní / kontaktní údaje

Zvýhodněné mobilní tarify

Otevřené bankovnictví

  • Co znamená pojem Otevřené bankovnictví?
    Zjednodušeně řečeno - jde o zpřístupnění vybraných klientských dat různým subjektům. Komu a co lze zpřístupnit je popsáno v následujících otázkách. Často je v této terminologii používán pojem API nebo webAPI, což je jednotná metoda komunikace mezi dvěma stranami. Neméně známým pojmem je zkratka PSD 2, což je zkratka pro druhé vydání směrnice o platebních službách na vnitřním trhu z dílny evropského parlamentu. Právě z této směrnice vychází nový zákon o platebním styku v ČR, který platí od 13. ledna 2018.
  • Proč přibyla nová položka v internetovém bankovnictví v sekci Nastavení „Přístupy k účtům“?
    Otevřené bankovnictví vám umožňuje získat informace nejen o všech vašich účtech, ale také provádět platby prostřednictvím jiných poskytovatelů služeb. V tomto menu naleznete přehled poskytnutých oprávnění jednotlivým subjektům, jejich délku platnosti, včetně možnosti oprávnění odebrat. Navíc zde naleznete historii jejich jednotlivých přístupů.
  • Co přesně pro mě povolení přístupu k účtu znamená?
    Máte možnost využívat informace o vašich účtech v souvislosti s jinými službami. Typicky může jít o přehled všech vašich transakcí z účtů různých bank a následně sledovat třeba vaše pravidelné výdaje. Také můžete dát souhlas při žádosti o půjčku, aby si poskytovatel půjčky stáhnul výpis z vašeho účtu a nemuseli jste tak dokládat výši příjmu.
  • Jak mohu přidělit oprávnění přístupu k účtu?

    Oprávnění můžete udělit přímo v internetovém prohlížeči na stránkách poskytovatele služby nebo prostřednictvím konkrétní aplikace. S přibývajícími poskytovateli služeb budete mít možnost udělit oprávnění také v internetovém bankovnictví. Ze stránek poskytovatele služeb nebo z aplikace budete vždy přesměrováni na naše stránky k zadání přihlašovacích údajů, které používáte pro vstup do vašeho internetového bankovnictví.

  • K jakým informacím bude mít poskytovatel přístup?
    Pokud v aplikaci povolíte službu "Informování se o platebním účtu“, bude mít poskytovatel informace o všech vašich účtech, jejich zůstatcích a transakcích. Platnost oprávnění je nastavena na 90 dní, po vypršení platnosti je potřeba oprávnění znovu přidělit. Oprávnění lze také kdykoliv zrušit. Některé aplikace umožňují zadat platební transakci z vašeho účtu pouze s vaším souhlasem a našimi autorizačními pravidly. Toto oprávnění je jednorázové a musíte jej přidělit pro každou platbu.
  • Může se poskytovatel služeb dostat k informacím o mých účtech bez mého souhlasu?
    Nikoliv, žádný poskytovatel služeb se nemůže dostat k těmto informacím bez vašeho potvrzení.
  • Jsem povinen povolit přístup k účtům?
    Možnost zpřístupnit vaše údaje jinému poskytovateli je čistě na vás. V případě, že nebudete mít o službu zájem, nemá na vás otevřené bankovnictví žádný dopad.
  • Bezpečnost služeb Otevřeného bankovnictví
    Seznam poskytovatelů těchto služeb reguluje Česká národní banka a přidání oprávnění jdou ruku v ruce s našimi bezpečnostními zásadami a pravidly. Buďte však obezřetní k aplikacím z neznámých zdrojů a k nezabezpečeným internetovým stránkám. Více o bezpečnosti na internetu se dozvíte na našich stránkách v sekci Bezpečnostní zásady.

Bankomaty s možností vkladu

  • Musím při vkladu bankovky nějak upravovat, řadit?
    Ne, bankovky není nutno nijak řadit. Pouze prosím vkládejte bankovky narovnané, nepřehnuté, bez ohnutých rohů, nepoškozené a nezašpiněné.
  • Jak si mohu založit účet v cizí měně?
    Účet v cizí měně (EUR nebo USD) si snadno založíte spolu se založením běžného účtu v CZK. Cizoměný účet si můžete otevřít ve svém internetovém bankovnictví. Jeho zřízení a vedení je zcela zdarma.
  • Kolik mohu vložit bankovek najednou?
    Najednou je možné do našich bankomatů s možností vkladu vložit 200 ks bankovek.
  • Mohu při jednom vkladu vložit najednou dohromady CZK, EUR i USD?
    Jako fyzická osoba můžete najednou vložit všechny tři měny bez rozdílu pořadí i nominální hodnoty. Naše stroje si je sami roztřídí a připíšou na vaše účty. Bankomat neakceptuje dolarové bankovky v nominální hodnotě $1 a $2. A připomínáme, že cizoměnové účty nestačí mít pouze založeny, ale musíte je mít také připojeny ke kartě.
  • Jak si připojím cizoměnový účet ke své kartě?
    Cizoměný účet si snadno připojíte ve svém internetovém bankovnictví v záložce Karty - Nastavení karty, kde je přímo položka, která se jmenuje Přidat cizoměnové účty. Cizoměnový účet si snadno připojíte k platební kartě ve svém mobilním bankovnictví v záložce svého profilu v sekci platební karty nebo v internetovém bankovnictví v záložce Karty - Nastavení karty, kde je přímo položka, která se jmenuje Přidat cizoměnové účty.
  • Kolik stojí vklad v eurech a dolarech?
    Za vklad hotovosti v eurech a/nebo dolarech zaplatíte poplatek 0,5 % z vložené částky.
  • Bankomat mi při vkladu oznámil, že některé bankovky vkladu byly označeny jako podezřelé. Co mám dělat?
    Nemusíte dělat vůbec nic. Celá částka vkladu vám byla přičtena na účet, pouze částka podezřelých bankovek byla dočasně zablokována. Nejpozději do 30 dní (ale s největší pravděpodobností dříve) dojde k ruční kontrole podezřelých bankovek. Pokud budou bankovky vyhodnoceny jako pravé, bude blokace zrušena. V případě, že i následná kontrola vyhodnotí bankovky jako podezřelé, jsou tyto předány ČNB. Lhůta na vyhodnocení bankovek u ČNB je 60 dní. Celkem tak lhůta pro prověření podezřelé bankovky může činit až 90 dní.