222 010 222

Bezpečnostní upozornění

Omlouváme se, ale z bezpečnostních důvodů jsme museli ukončit aplikaci mobilního bankovnictví.

Co se stalo?

Ve vašem telefonu byl detekován škodlivý software, tzv. "malware", který může získat kontrolu nad vaším zařízením a odesílat vaše data útočníkům. Pokud máte spárovanou mobilní aplikaci a zobrazilo se okno pro zadávání přihlašovacích údajů nebo přihlašovací obrazovka vypadá nezvykle, pravděpodobně jste se stali terčem útoku.

Jaké hrozí riziko?

Může dojít ke zcizení citlivých dat, včetně citlivých údajů (přihlašovací údaje, seznam účtů, historie transakcí, PIN kód, …).
Při přítomnosti malwaru může rovněž dojít ke vložení nežádoucích dat do aplikace, a v důsledku toho může dojít k zadání platby nebo k udělení souhlasu k transakci bez vašeho vědomí. Za této situace neumíme aplikaci ponechat spuštěnou, a proto jsme ji ukončili.

Co mohlo tento problém způsobit?

  • Na vašem zařízení máte nainstalovanou infikovanou aplikaci z obchodu Google Play nebo z jiného neznámého zdroje.
  • Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který se snaží získat kontrolu nad aplikací mobilního bankovnictví podvodnou obrazovkou se zadáním přihlašovacích údajů.

Jak problém vyřešit?

  • V žádném případě do telefonu nezadávejte přihlašovací údaje.
  • Kontaktujte naše Klientské centrum na telefonním čísle 222 010 222 (denně od 08:00 do 20:00) nebo nám zašlete zprávu na klientske.centrum@equabank.cz.
  • Ubezpečte se, že máte nainstalovaný mobilní antivirus, který umožní detekovat software (malware).
  • Pokud se nepodaří škodlivou aplikaci identifikovat a zcela odstranit ze zařízení, uveďte zařízení do továrního nastavení – pozor při této operaci přijdete o veškerá nezálohovaná data.