222 010 222

Bezpečnostní upozornění

Omlouváme se, ale z bezpečnostních důvodů jsme museli ukončit aplikaci mobilního bankovnictví.

Co se stalo?

Došlo ke změně obsahu aplikačního balíku mobilního bankovnictví.

Jaké hrozí riziko?

Když dojde ke změně obsahu aplikačního balíku, tzv. "repackagingu" aplikace, může se aplikace začít chovat jinak. Mohou být zcizena citlivá data, včetně citlivých údajů (seznam účtů, historie transakcí, PIN kód, …). Doplnění cizího kódu do aplikace, může rovněž dojít k vložení nežádoucích dat do aplikace, a v důsledku toho může dojít k zadání platby nebo k udělení souhlasu k transakci bez vašeho vědomí.

Co mohlo tento problém způsobit?

Změnu obsahu aplikačního balíku může způsobit některá z následujících příčin:

  • Provozujete aplikaci na jailbreaknutém zařízení a některá z instalovaných aplikací se pokouší modifikovat aplikační balík mobilního bankovnictví (soubor, ze kterého se instaluje aplikace).
  • Provozujete aplikaci na neoficiální verzi operačního systému, která modifikuje instalované aplikace.
  • Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework (nástroj, který umožňuje rootování bez vašeho vědomí) a snaží se vložením kódu do aplikačního balíčku získat kontrolu nad aplikací.
  • Instalujete si podvrženou či modifikovanou verzi mobilního bankovnictví z neoficiálního zdroje.
  • Aktivně jste změnili aplikační balíček mobilního bankovnictví.


Jak problém vyřešit?

Pro vyřešení problému se ujistěte, že:

  • Používáte oficiální verzi operačního systému iOS.
  • Vaše zařízení není jailbreaknuté (nejsou odstraněny systémové ochrany)
  • Instalujete aplikaci mobilního bankovnictví Equa bank z oficiálního zdroje App Store.
  • Používáte oficiální verzi firmware.
  • Nespouštíte aplikaci v emulátoru nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.


Více informací

Pro více informací neváhejte kontaktovat naše Klientské centrum na telefonním čísle 222 010 222.