222 010 222

Bezpečnostní upozornění

Omlouváme se, ale z bezpečnostních důvodů jsme museli ukončit aplikaci mobilního bankovnictví.

Co se stalo?

Při běhu aplikace došlo k připojení nástroje pro ladění, tzv. "debuggeru".

Jaké hrozí riziko?

Debugger umí číst informace z mobilní aplikace, včetně citlivých údajů (seznam účtů, historie transakcí, PIN kód, ...). Debugger také umí do aplikace data vložit či spustit cizí kód, a v důsledku toho může dojít k zadání platby nebo k udělení souhlasu k transakci bez vašeho vědomí.  Za této situace neumíme aplikaci ponechat spuštěnou, a proto jsme ji ukončili.

Co mohlo tento problém způsobit?

K připojení debuggeru může dojít například z některého z následujících důvodů:

  • Provozujete aplikaci na rootnutém zařízení (máte odstraněny systémové ochrany) a některá z nestandardních aplikací obsahuje vestavěný debugger, který používá ke čtení dat ostatních aplikací.
  • Provozujete aplikaci na neoficiální modifikované verzi operačního systému, která používá debugger ke sběru dodatečných dat z aplikací.
  • Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework (nástroj, který umožňuje rootování bez vašeho vědomí) a používá debugger k napadení aplikace.
  • Aktivně se pokoušíte ladit naši aplikaci.


Jak problém vyřešit?

Pro vyřešení problému se ujistěte, že:

  • Používáte oficiální verzi operačního systému Android.
  • Vaše zařízení není rootované (nejsou odstraněny systémové ochrany).
  • Instalujete aplikaci mobilního bankovnictví Equa bank z oficiálního zdroje Google Play.
  • Používáte oficiální verzi firmware.
  • Máte nainstalovaný mobilní antivirus, který umožní detekovat případný malware.
  • Nespouštíte aplikaci v emulátoru (ve virtuálním zařízení na počítači) nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.


Více informací

Pro více informací neváhejte kontaktovat našem Klientské centrum na telefonním čísle 222 010 222.