222 010 222

Bezpečnostní upozornění

Omlouváme se, ale z bezpečnostních důvodů jsme museli ukončit aplikaci mobilního bankovnictví.

Co se stalo?

Do běžící aplikace mobilního bankovnictví byl vložen cizí kód, který mění její chování.

Jaké hrozí riziko?

Když dojde k vložení cizího kódu do aplikace, (např. mechanismy "hooking frameworks" či "native code hooks") chování aplikace se může změnit. Může dojít ke zcizení citlivých dat, včetně citlivých údajů (seznam účtů, historie transakcí, PIN kód, …). Při přítomnosti cizího kódu může rovněž dojít k vložení nežádoucích dat do aplikace, a v důsledku toho může dojít k zadání platby nebo k udělení souhlasu k transakci bez vašeho vědomí. Za této situace neumíme aplikaci ponechat spuštěnou, a proto jsme ji ukončili.

Co mohlo tento problém způsobit?

K vložení cizího kódu do aplikace může dojít v některé z následujících situací:

  • Provozujete aplikaci na rootnutém zařízení, a některá z instalovaných aplikací se pokouší vložit do mobilního bankovnictví vlastní kód, který mění chování aplikace.
  • Provozujete aplikaci na neoficiální verzi operačního systému, která do spuštěných aplikací vkládá dodatečný kód.
  • Na vašem zařízení je aktivní mobilní malware, který obsahuje rooting framework (nástroj, který umožňuje rootování bez vašeho vědomí), a který se snaží vložením kódu do běžícího mobilního bankovnictví získat kontrolu nad aplikací.


Jak problém vyřešit?

Pro vyřešení problému se ujistěte, že:

  • Používáte oficiální verzi operačního systému Android.
  • Vaše zařízení není rootované (nejsou odstraněny systémové ochrany).
  • Instalujete aplikaci mobilního bankovnictví Equa bank z oficiálního zdroje Google Play.
  • Používáte oficiální verzi firmware.
  • Máte nainstalovaný mobilní antivirus, který umožní detekovat případný malware.
  • Nespouštíte aplikaci v emulátoru nebo jiném nestandardním běhovém prostředí.


Více informací

Pro více informací neváhejte kontaktovat naše Klientské centrum na telefonním čísle 222 010 222.