Časté dotazy

Základní informace

  • Co znamená EQUA?

    Základ slova Equa pochází z latiny - odkazuje na rovnost, férovost a otevřenost, tedy vlastnosti, které jsou pro Equa bank charakteristické.

  • Jak si mohu otevřít účet u Equa bank?

    Účet si můžete otevřít dvěma způsoby:
    1. Vyplněním žádosti na našich webových stránkách www.equabank.cz
    2. Návštěvou kterékoli naší pobočky

  • Jaké produkty Equa bank nabízí?

    Equa bank nabízí běžné a spořicí účty, termínované vklady, bezkontaktní platební karty, telefonní a internetové bankovnictví, včetně mobilní verze pro chytré telefony.

  • Co jsou tzv. “US účty” a proč Equa bank takové účty neotevírá a nevede?

    US účty se rozumí běžné účty vedené pro tyto subjekty:

    - U fyzických osob: občané USA nebo osoby, které mají pobyt v USA na základě tzv. zelené karty nebo které se narodily v USA nebo které mají trvalý pobyt, korespondenční adresu, P.O.Box či kontaktní telefonní číslo v USA;
    - U právnických osob: osoby, jejichž místo podnikání (sídlo, korespondenční adresa či P.O.Box), kontaktní telefonní číslo či údaje o jakémkoli statutáři, disponentovi nebo skutečném vlastníkovi vedou dle bodu výše do USA.

    Kromě Spojených států amerických se FATCA vztahuje také na další území pod správou USA:
    • Americká Samoa
    • Americké Panenské ostrovy
    • Guam
    • Portoriko
    • Severní Mariany
    • Menší ostrovy USA v Tichém oceánu

    V souvislosti s vydáním amerického regulatorního předpisu pod názvem Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA), který dopadá na finanční instituce po celém světě, se právě na výše uvedené osoby vztahuje od roku 2014 povinnost detailnějšího monitoringu a nutnost reportování zůstatků účtů těchto osob americkým daňovým úřadům.
    Pokud banky výše uvedená pravidla nesplní, budou transakce takové instituce zaslané do jiných bank zatíženy srážkovou daní ve výši 30%; tento postih by byl tedy finančně citelný a znamenal by velké reputační riziko pro banku.
    Equa bank s ohledem na nevyjasněnou legislativní situaci v České republice pro sdílení osobních údajů klientů a bankovního tajemství s daňovými úřady v USA využije možnosti registrovat se pro FATCA účely jako finanční instituce se statutem „deemed compliant“ a ve svém portfoliu nevede a neotevírá účty osobám, které spadají do definice uvedené výše.

Běžný účet

Platební karta

  • K jakému účtu získám bezkontaktní platební kartu?

    Bezkontaktní platební karta je vydávána k běžnému korunovému účtu.

  • Jak mám postupovat při ztrátě či odcizení karty?

    V případě ztráty či odcizení můžete kartu zablokovat prostřednictvím Vašeho internetového bankovnictví, případně neprodleně kontaktujte naše klientské centrum na telefonním čísle +420 222 010 222.

  • Mohu si změnit PIN k platební kartě?

    Při aktivaci debetní karty si sami zvolíte PIN v internetovém bankovnictví. PIN si můžete následně kdykoliv změnit.

  • Jak mohu změnit limity pro platby kartou?

    Limity můžete změnit zdarma ve Vašem internetovém bankovnictví, případně využít Telefonní bankovnictví.

  • Jak mám postupovat při reklamaci karetní transakce?

    Vyplněný reklamační formulář, který naleznete na našich www stránkách (Centrum dokumentů), zašlete na adresu klientského centra: Equa bank a.s., P.O.Box 126, 700 30 Ostrava 30 nebo předejte na jedné z našich poboček. Lhůta pro vyřízení je 30 dnů po obdržení reklamace, ve zvlášť složitých případech nejdéle 180 dnů.

  • V čem je nová bezkontaktní karta lepší?

    Jsou pro ni charakteristická tři slova – rychlost, bezpečnost a pohodlí. Bezkontaktní platební karta Debit MasterCard Vám umožňuje vybírat hotovost z bankomatu, platit standardním způsobem (vložením karty do terminálu) i bezkontaktně (přiložením karty k terminálu). Zároveň můžete okamžitě čerpat slevy na produkty a služby u obchodníků z programu Carte.

  • Jak si mohu o novou platební kartu zažádat?

    O novou platební kartu si můžete jednoduše zažádat přes vaše internetové bankovnictví. Nejprve si zkontroluajte, zda je Vaše korespondenční adresa stále aktuální. Změnit si ji případně můžete v internetovém bankovnictví v sekci Nastavení – Změny nastavení. Na tuto adresu Vám platební kartu zašleme.
    Po kontrole Vaší adresy si zažádejte o novou platební kartu prostřednictvím internetového bankovnictví v sekci Karty – Nastavení karty – Vyměnit kartu a jako Důvod zvolit Změna typu karty. Výměna platební karty a její zaslání je zdarma.

  • Je nová bezkontaktní karta zdarma?

    Ano. Vydání a vedení této karty je zcela zdarma, stejně tak i její výměna.

  • Co je třeba udělat s původní kartou po obdržení karty nové?

    Aktivací nové karty se trvale zablokuje platební karta původní. Proto si nejprve novou platební kartu aktivujte ve svém internetovém bankovnictví,
    a to dle instrukcí, které s kartou obdržíte.
    Původní platební kartu prosím následně znehodnoťte přestřižením přes čip a magnetický proužek.

    Budeme rádi, pokud nám znehodnocenou platební kartu vrátíte zpět do banky, a to buď na kteroukoliv z našich poboček, nebo poštou na adresu Equa bank a.s., Oddělení platebních karet, Karolinská 661/4, Praha 8, 186 00. Za každou vrácenou kartu typu MC Standard dáváme 10 Kč na charitativní projekt TaKavárna.

  • Jak mohu platit bezkontaktní kartou Debit MasterCard?

    Tato platební karta vám umožňuje platit jak standardním způsobem (vložením karty do terminálu), tak i bezkontaktně (přiložením karty k terminálu). Karta umožňuje také standardně výběry hotovosti z bankomatu.

  • Kde mohu platit kartou bezkontaktně?

    Bezkontaktně můžete platit u obchodníků, kteří jsou vybaveni terminálem pro bezkontaktní platby. Takové obchodníky poznáte podle označení symbolem PayPass nebo symbolem s textem „Zde plaťte bezkontaktně“.

  • Kdy musím při bezkontaktní platbě zadat PIN (případně podepsat účtenku)?

    Bezkontaktní platby do 500 Kč jsou bez zadání PIN. U částek nad 500 Kč budete požádáni o zadání PINu, případně o podepsání účtenky.

  • Jaké jsou limity pro bezkontaktní platby?

    Limity se započítávají do souhrnné výše týdenních limitů, které máte nastavené pro „ Platby u obchodníka“. Změnu těchto limitů si můžete nastavit prostřednictvím Vašeho internetového bankovnictví, v sekci Karty.

  • V čem jsou bezkontaktní platby výhodnější?

    Bezkontaktní placení si oblíbíte především pro jejich rychlost (u částek do 500 Kč nezadáváte PIN), bezpečnost (kartu nedáváte z ruky a manipulujete s ní pouze vy) a pohodlí (nehledáte drobné).

  • Může se stát, že někde zaplatím bezkontaktně omylem?

    Při bezkontaktní platbě je nutné kartu ke čtečce přiložit, což znemožňuje přečtení karty jiným zařízením. Částka nákupu vám bude odečtena pouze jednou, a to i v případě, že byste kartu přiložili k terminálu vícekrát. Může se ale stát, že budete terminálem vyzváni k vložení karty a zadání PIN. Je to pouze z bezpečnostních důvodů, výše platby v tomto případě nehraje roli.

  • Kdy uvidím všechny bezkontaktní platby ve svém internetovém bankovnictví?

    Všechny bezkontaktní platby uvidíte ihned po jejich zaúčtování v Přehledu Transakční historie .

Program Carte

RePůjčka

  • Přijde mi to zvláštní - dá se tomu věřit? Proč by to nějaká banka dělala?

    Žádný trik, žádný háček, žádné hvězdičky pod čarou. Jsme nová banka, která dělá věci jinak. Jsme menší a efektivnější. V porovnání s velkými bankami máme mnohem nižší provozní náklady. Nabízíme služby za takovou cenu, kdy nám se to vyplatí a klient je spokojený.

  • Co znamená převedení půjčky?

    Při převedení půjčky refinancujeme výhodněji vaši stávající půjčku. Myslíme tím opravdu výhodněji – při stejném počtu splátek, které vám nyní zbývají u stávající půjčky, budete u nás platit nižší splátku. Navíc vám poskytneme běžný účet s vedením zdarma a běžné bankovní služby, což ušetřenou částku ještě zvýší.

  • Jakou mám jistotu, že převedením své půjčky opravdu ušetřím?

    U nás vám garantujeme snížení stávající úrokové sazby a nulové poplatky za vedení běžného a úvěrového účtu po celou dobu splácení RePůjčky - to je skutečná garance ušetřených peněz. Většina poskytovatelů půjček vám běžně slíbí snížení splátky refinancováním či konsolidací, což zvýší počet splátek a způsobí, že v součtu zaplatíte víc.

  • Své půjčky jsem již konsolidoval do jedné. Mohu i přesto využít refinancování a ušetřit?

    Rozhodně, převedení půjčky je zvlášť vhodné na konsolidaci půjček. Konsolidace vám obvykle usnadní splácení tím, že sníží splátku, zvýší se vám však počet splátek a díky tomu zaplatíte na úrocích a poplatcích mnohem víc. My vám garantujeme nižší úrokovou sazbu a bezplatné bankovní služby. U nás opravdu ušetříte.

  • Jak je vůbec možné na půjčce tolik ušetřit?

    Je to jednoduché. Garantujeme snížení úrokové sazby. Už tím má každý klient jistotu, že mu snížíme měsíční splátku. Navíc u nás nebude platit žádné poplatky, které jsou, často skrytě, s půjčkou v jiných institucích spojené. Například 50 Kč za správu půjčky. A 99 Kč za vedení běžného účtu, který často musíte mít s půjčkou zřízený. To je měsíčně 149 Kč. Když vám zbývá splácet třeba ještě 4 roky, tj. 48 splátek. Převedením úvěru jen na měsíčních poplatcích ušetříte 48*149 = 7 152 Kč. Nad tím už se možná mávnout rukou nevyplatí.

  • Jak rychle mohu RePůjčku získat?

    Schválení probíhá online do 1 minuty, samotný převod půjčky zařídíme za vás, stačí nám pouze kopie smluvní dokumentace vaší stávající půjčky. Tu nám můžete doručit osobně na pobočku, nahrát online nebo zaslat poštou. Poté už jen podepíšete smlouvu na pobočce či vám ji zašleme kurýrem zdarma. Vše ostatní již zařídíme za vás.

  • Co když budu chtít něco změnit? Získat finance navíc nebo prodloužit dobu splácení?

    RePůjčka je flexibilní. Volíte si parametry jako je doba splácení (můžete si ji zkrátit nebo prodloužit) či peníze navíc. A pokud Vám nebude vyhovovat datum splácení, můžete si jej online změnit v internetovém bankovnictví.

  • Jaké jsou poplatky pro získání a měsíční vedení RePůjčky?

    Neplatíte žádný poplatek při získání ani při měsíčním splácení RePůjčky. Zdarma je veden i běžný účet, přes který je půjčka splácena. Naopak k RePůjčce jako bonus obdržíte 1.000 Kč na svůj běžný účet vedený u Equa bank.

  • Mohu získat RePůjčku i na půjčku, kterou nemám v bance?

    Ano, RePůjčku můžete využít na splacení jakéhokoliv vašeho stávajícího spotřebitelského úvěru nebo půjčky. Můžete ji použít ke splacení konsolidované půjčky, libovolné hotovostní půjčky, účelové či neúčelové půjčky jak z banky nebo z jiné nebankovní instituce.

  • Jak zjistím, kolik přesně převedením půjčky ušetřím?

    Jednoduše si spočítejte v našem kalkulátoru, kolik převedením půjčky ušetříte. Není v tom žádný háček. U nás můžete za dobu splácení půjčky na úrocích a poplatcích ušetřit tisíce korun.

  • Je převedení půjčky pro klienta složité a zabere hodně času?

    Složité není. Nabízíme vám možnost vyřídit si vše online bez potřeby návštěvy pobočky, případně telefonicky či na pobočce. Vyřízení časově náročné není. Na pobočce to zvládneme za jedinou návštěvu, pokud budete mít při sobě požadované náležitosti (kopii smluvní dokumentace stávající půjčky).

  • Jaké jsou podmínky pro získání RePůjčky?

    Pokud je vám alespoň 18 let a máte stávající půjčku, čekáme na vás.

  • Je nutné si k RePůjčce otevřít běžný účet a kolik to případně stojí?

    Běžný účet vám spolu s RePůjčkou otevřeme, budete přes něj RePůjčku splácet. Garantujeme vám bezplatné vedení a běžné bankovní služby po dobu trvání RePůjčky. Náš účet má navíc spoustu výhod včetně bezkontaktní platební karty s výběry ze všech bankomatů v ČR zdarma.

  • Je to konsolidace?

    Ne. Konsolidace znamená sloučení několika půjček do jedné, sníží se měsíční splátka, ale vy platíte delší dobu, tudíž reálně zaplatíte mnohem více.

  • Nejsem občanem ČR. Mohu si taky požádat o RePůjčku?

    Ano, RePůjčku jsme připraveni poskytnout i vám. Stačí se zastavit na kterékoliv z našich poboček, kde s vámi vyřídí vše potřebné. Jen malé upozornění – RePůjčku lze použít na refinancování úvěrů poskytnutých a vedených některou z finančních institucí v ČR. Refinancovat úvěr vedený kdekoliv v zahraničí nedokážeme.

  • Mohu získat k RePůjčce peníze navíc?

    Ano, k RePůjčce obvykle nabízíme možnost získat peníze navíc. Kolik můžete získat navíc se dozvíte ihned po vyplnění žádosti o RePůjčku.

  • Mohu využít RePůjčku pro více půjček?

    Ano, je to možné. Abychom jasně dostáli svému závazku garance zlevnění každé Vaší půjčky, refinancujeme každou zvlášť – u každé pak máte garantovanou slevu na sazbě a zrušení všech poplatků. U každé z převáděných půjček tedy jasně uvidíte, kolik konkrétně ušetříte.

  • Jak přesně funguje bonus RePůjčky – „Vracení poplatků“?

    Funguje to jednoduše – převedete půjčku k nám a jako bonus obdržíte 1.500 Kč. Bonus je vždy vyplácen na běžný účet v Equa bank ve třetím týdnu následujícím po týdnu, ve kterém byl produkt RePůjčka načerpán.

  • Proč je jako bonus stanovena částka 1 500 Kč, co když jsem zaplatil na poplatcích více?

    Částka rámcově odpovídá průměrné hodnotě poplatků za půjčku, kterou naši klienti zaplatili původní instituci předtím, než půjčku převedli k nám. Průměrná výše poplatků uhrazených původním poskytovatelům půjček činí 1.459 Kč a vychází ze souboru všech půjček refinancovaných Equa bank v období od října 2012 do prosince 2013.
    Pro naše klienty by bylo zbytečně náročné dokládat ke každé převáděné půjčce, kolik přesně na poplatcích za půjčku uhradil. Proto jsme se rozhodli pro plošný a společný bonus ve výši 1500 Kč.

  • Vztahuje se tento bonus pro každou půjčku, kterou si k vám převedu?

    Ano. Za každou půjčku převedenou k nám získáte bonus ve výši 1.500 Kč.

Půjčka

  • Jak rychle mohu Půjčku získat?

    Na pobočce v průběhu několika minut. Přejete-li si, aby vám smlouvy doručil kurýr, pak získáte prostředky nejpozději v průběhu několika dní. Schválení vaší žádosti proběhne vždy on-line.

  • Jaké jsou poplatky pro získání a měsíční vedení Půjčky?

    Neplatíte žádný poplatek při získání ani při měsíčním splácení Půjčky. Zdarma je veden i běžný účet, přes který je půjčka splácena.

  • Jaké jsou podmínky pro získání Půjčky?

    Pokud je vám alespoň 18 let a máte pravidelný příjem, další podmínky pro zahájení schvalování nemáme.

  • Je nutné si k Půjčce otevřít běžný účet a kolik to případně stojí?

    Běžný účet vám spolu s půjčkou otevřeme, budete přes něj půjčku splácet. Garantujeme vám bezplatné vedení a běžné bankovní služby po dobu trvání půjčky. Náš účet má navíc spoustu výhod včetně bezkontaktní platební karty s výběry ze všech bankomatů v ČR zdarma.

  • Nejsem občanem ČR. Mohu si taky požádat o Půjčku?

    Ano, RePůjčku jsme připraveni poskytnout i vám. Stačí se zastavit na kterékoliv z našich poboček, kde s vámi vyřídí vše potřebné.

  • V čem je Půjčka lepší než půjčky u konkurence?

    Nízkou úrokovou sazbu půjčky vám garantujeme po celou dobu trvání půjčky. To není zdaleka pravidlem, banky totiž mívají v podmínkách mnoho „když“ a „aby“, takže nakonec možná zjistíte, že půjčka je dražší než jste čekali. My před vámi nic neskrýváme. Dále získáte bezplatné vedení půjčky i běžného účtu a mimořádné splátky kdykoli zdarma. A v neposlední řadě – nikde není získání půjčky tak jednoduché a rychlé jako v Equa bank.

Spořicí účet

Termínovaný vklad

Hypoteční úvěr

Internetové bankovnictví

Mobilní bankovnictví

  • Kde si stáhnu aplikaci pro mobilní bankovnictví?

    Pro stažení aplikace navštivte prosím Google Play či Appstore.

  • Jak se poprvé přihlásím do mobilního bankovnictví?

    Pro přihlášení do mobilního bankovnictví použijete stejné Přihlašovací číslo a Heslo, jaké používáte k přihlášení do Internetového bankovnictví. V případě, že máte zatím jednorázové přihlašovací údaje, je třeba je nejprve změnit v internetovém bankovnictví za trvalé.

  • Jaké operace mohu provádět v mobilním bankovnictví?

    Mobilní bankovnictví vám umožňuje kompletní přehled a správu vašich financí, stejně jako internetové bankovnictví. Můžete zadávat všechny typy plateb, včetně trvalých plateb. Prostřednictvím mobilního bankovnictví můžete obsluhovat i vaši platební kartu. Aplikace vám umožní změnu PINu i limitů pro platby kartou a v případě potřeby v ní můžete svoji kartu zablokovat. Pokud potřebujete navigovat k nejbližšímu bankomatu nebo pobočce banky, poslouží vám funkcionalita pobočky a bankomaty.

  • Jakým způsobem potvrdím platby v mobilním bankovnictví?

    Platby potvrdíte SMS autorizačním kódem stejně jako v internetovém bankovnictví.

  • Kolik mám pokusů pro přihlášení do mobilního bankovnictví?

    Pokud zadáte třikrát po sobě nesprávné heslo, bude váš přístup na 5 minut dočasně zablokován. V případě, že i následně zadáte heslo třikrát nesprávně, váš účet bude zablokován trvale. V případě trvalé blokace kontaktujte prosím naše klientské centrum na +420 222 010 222 nebo navštivte některou z našich poboček.

  • Jak si nastavím nebo změním heslo pro mobilní bankovnictví?

    Přihlašovací číslo a heslo do mobilního bankovnictví je shodné s přihlašovacími údaji do vašeho internetového bankovnictví. Změnit si je můžete kdykoli v internetovém bankovnictví v sekci "Nastavení".

Telefonní bankovnictví

Platební styk

  • Jaké náležitosti musím poskytnout příkazci platby ze zahraničí?

    Podmínkou pro připsání platby na Váš účet je správné vyplnění bankovního spojení Vaším obchodním partnerem, platební příkaz ze zahraničí musí obsahovat následující údaje:
    1. číslo účtu příjemce ve formátu IBAN: CZXX6100XXXXXXXXXXXXXXXX;
    2. název účtu příjemce: název, pod kterým je účet veden;
    3. adresa příjemce (nepovinné): ulice, město, PSČ, stát;
    4. název banky příjemce: Equa bank, a.s;
    5. swiftová adresa banky příjemce, BIC: EQBKCZPP

  • Mohu zrušit již zadanou platbu s budoucím datem splatností?

    Ano, můžete ji zrušit ve Vašem internetovém bankovnictví, sekce „Čekárna“, nebo prostřednictvím telefonního bankovnictví na +420 222 010 222, nebo na kterékoliv pobočce Equa bank.

  • Jaké jsou lhůty pro zpracování plateb?

    Lhůty pro zpracování plateb neleznete v Podmínkách platebního styku (viz Centrum dokumentů).

  • Co je IBAN a kde ho získám?

    IBAN je zkratka pro "International Bank Account Number", v překladu "mezinárodní číslo bankovního účtu", které se používá při platbách do/ze zahraničí.
    Číslo Vašeho účtu ve formátu IBAN naleznete ve Vašem internetovém bankovnictví v sekci „Nastavení/Detaily účtu“ nebo na výpise z účtu.

  • Co je SWIFT/BIC kód banky a kde ho získám?

    Swiftová adresa dané banky BIC (Bank Identifier Code = bankovní identifikační kód) je osmi nebo jedenáctimístný údaj, který se skládá z následujících znaků:

    1.Kódu banky, který identifikuje banku pomocí čtyř abecedních znaků (např. KOMB – Komerční banka a.s. Praha; CNBA – ČNB; apod.);
    2. Kódu země, identifikujícího zemi nebo geografické území, na němž je umístěno sídlo banky nebo jiného konkrétního uživatele (používá se dvoumístného abecedního kódu ISO, např. FR pro Francii, US pro USA, CZ pro Českou republiku atd.);
    3. Kódu místa, který identifikuje pomocí dvoumístného alfanumerického znaku region nebo město, v němž je umístěno sídlo uživatele (např. PP - Praha, SG – Singapur atd.)
    4. Příp. kódu pobočky , který je volitelnou součástí swiftové adresy a skládá se ze tří alfanumerických znaků.

    SWIFT/BIC kód Equa bank najdou klienti ve svém internetovém bankovnictví, na bankovním výpisu z účtu, dále na internetových stránkách www.equabank.cz a nebo na telefonním čísle klientského centra +420 222 010 222.

  • Jaké jsou podstatné náležitosti pro zadání platebních příkazů do zahraničí, v rámci EHP nebo v cizí měně do tuzemska?

    Informace o náležitostech platebních příkazů naleznete v Technický podmínkách provádění platebního styku (viz Centrum dokumentů).

  • Korespondentské banky

    Seznam korespondentských bank naleznete v sekci Centrum dokumentů - Seznam korespondentských bank.

  • Definice typů poplatků

    Informace o typech poplatků naleznete v sekci Centrum dokumentů - Technické podmínky platebního styku.

  • Jak zadám europlatbu?

    Pro zadání europlatby vyplňte formulář Europlatba. Europlatby jsou všechny převody do/ze zemí EU/EHP v měně EUR s poplatkem SHA, které jsou odeslané se standardní prioritou. Povinností je vyplnit SWIFTový kód banky příjemce a číslo účtu příjemce ve formátu IBAN.

Osobní / kontaktní údaje